تغذیه سالم برای رانندگان کامیون - آسان پدیا
تغذیه سالم

تغذیه سالم برای رانندگان کامیون

تغذیه سالم برای رانندگان کامیون

برای رانندگان کامیون، غذای سالم خوردن خودش یک دردسر است و بیشتر اوقات دسترسی به غذای سالم محدود است. در ادامه مطلب به نکاتی اشاره خواهد شد که به شما کمک می‌کنند چه در جاده و چه در منزل تغذیه‌ای سالم داشته باشید. این نکات را به کار ببندید تا رژیم غذایی خودتان را بهبود بدهید و ریسک ابتلا به مشکلات جسمی را کاهش دهید.

 

تغذیه سالم راننده کامیون

غذا خوردن در جاده

وقتی در جاده در حال حرکت هستید، شاید پیدا کردن غذای سالم و ارزان قیمت کار آسانی نباشد. اگر از قبل برنامه ریزی کنید و انتخاب‌هایی هوشمندانه داشته باشید، هم سالم می‌مانید و هم پول زیادی خرج نمی‌کنید.

اگر داخل کامیون یخچال دارید، غذا و تنقلات سالم داخل آن بگذارید. از آب‌نبات و چیپس دوری کنید. در عوض، غذاهایی را انتخاب کنید که مدت بیشتری شما را سیر نگه دارد، مانند: پاپ‌کورن، پنیر، پیراشکی و میوه و سبزیجات تازه.

وقتی در راه غذا می‌خورید، به ویژه در رستوران‌های بین راهی، ممکن است به راحتی وسوسه بشوید و بیش از حد غذا بخورید. این کار در دراز مدت اثراتی بسیار منفی دارد و هزینه‌ زیادی برایتان خواهد تراشید، پس بهتر است قدر پول‌تان را بدانید و بیش از حد غذا نخورید! هنگام صرف غذا در رستوران‌ها، آهسته غذا بخورید و وقتی که احساس سیری کردید از خوردن دست بکشید. یادتان باشد حتماً غذاهای سالم انتخاب کنید و اگر امکان دارد از بشقاب‌های کوچک استفاده کنید.

  • غذاهایی که باید بیشتر بخورید: سالاد، سوپ‌های کم چرب، شیر کم چرب، گوشت کبابی، گوشت سفید، میوه و سبزیجات تازه، سس‌های کم چرب و ژله.
  • غذاهایی که باید کمتر بخورید: سالادهایی که سس مایونز دارند، سس‌های پر چرب، غذاهای سرخ شده، غذاهای دارای سس خامه‌ای و دسرهای شیرین.

تغذیه سالم راننده کامیون

غذا خوردن در منزل

شاید غذای سالم خوردن قدری گران تمام بشود و شاید خریدن غذاهای فرآوری شده ارزان‌تر در بیاید، با این حال روش‌های زیادی برای سالم ماندن با بودجه کم هم وجود دارد.

  • یک فهرست خرید تهیه کنید و به آن پایبند باشید. تهیه کردن فهرست خرید از قبل باعث می‎‌شود وقتی وارد فروشگاه می‌شوید تصمیم‌هایی هیجانی نگیرید. به این ترتیب هم جیب‌تان خالی نمی‌شود و هم تصمیم‌هایی بهتر می‌گیرید.
  • در صورت امکان از حومه شهر یا روستاها خرید کنید. در روستاها معمولاً میوه، سبزی، لبنیات و گوشت تازه یافت می‌شود ولی در داخل شهر بیشتر چشم‌تان به غذاهای فرآوری شده، اسنک و غذاهای سرشار از قند و شکر می‌افتد.
  • غذاهای متنوع بخورید تا همه گروه‌های غذایی را مصرف کرده باشید. هر هفته، اعضاء خانواده‌تان را تشویق کنید تا یک غذای سالم جدید امتحان کنند.
رانندگان گرامی همیشه این نکات را به خاطر داشته باشید:

۱- کالری مصرفی‌تان را متعادل کنید.

۲- از غذایتان لذت ببرید ولی کمتر بخورید.

۳- از وعده‌های غذایی پر و پیمان دوری کنید.

۴- میوه و سبزی تازه را هیچگاه از قلم نیندازید.

سارینا فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع است و چندین سال است که تجربه فعالیت در حوزه بازاریابی و تبلیغات را دارد و در شرکت های استارت آپ معتبری شایستگی های خود را به اثبات رسانیده است. او تجارب زیادی از مشاغل پیشین خود کسب کرده و روز به روز پیشرفت های قابل توجهی از خود در رشته بازاریابی و تبلیغات نشان می دهد.

۲ پیام

دیدگاهتان را بنویسید