زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تابستان در چند قدمی ماست و روز به روز به این فصل گرم نزدیک‌تر می‌شویم. اگر شغل اصلی‌تان رانندگی با کامیون است، فصل تابستان به معنای آن است که باید مسائل جدیدی را رعایت کنید تا در امان باشید. در ادامه مطلب به چند نکته مهم اشاره خواهد شد که رعایت آن‌ها برای رانندگان کامیون در فصل تابستان توصیه می‌شود

 

۱-از خودتان در برابر آفتاب محافظت کنید

این موضوع که شما داخل کامیون نشسته‌اید به این معنا نیست که از تابش اشعه آفتاب در امان هستید. شاید تابیدن آفتاب به داخل پنجره راننده لذت بخش باشد ولی خطرات زیادی نیز دارد و می تواند منجر به آفتاب سوختگی و ایجاد چروک‌های تیره رنگ بر روی پوست بشود. توجه داشته باشید که سمت چپ بدن شما بیشتر در معرض آفتاب قرار می‌گیرد، پس حتی وقتی در داخل کابین هم نشسته‌اید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. استفاده از کلاه و عینک آفتابی و پوشیدن پیراهن آستیزن بلند نیز می‌تواند به محافظت از شما کمک بکند.

 

رانندگان کامیون در فصل تابستان چه نکاتی را باید رعایت کنند؟

۲-آب بنوشید

حتی اگر داخل یک کامیون مجهز به کولر هم نشسته‌ باشید، باز هم ممکن است بدن‌تان به کم آبی دچار بشود. حتماً یک بطری آب به همراه داشته باشید تا بدن‌تان کم آب نشود. به همراه داشتن یک بطری آب اضافی نیز توصیه می‌شود. تصمیم بگیرید که روزانه حدود هشت لیوان آب بنوشید.( برای مطالعه مقاله خوردنی ها و آشامیدنی های مناسب برای رانندگا کامیون کلیک کنید)

 

رانندگان کامیون در فصل تابستان چه نکاتی را باید رعایت کنند؟

۳-مراقب رانندگان دیگر باشید

در مقایسه با فصول دیگر، در فصل تابستان افراد بیشتری وارد جاده می‌شوند و به خاطر تعطیلات تابستانی انتظار می‌رود جاده‌ها با حجم زیادی از خودرو روبرو شوند. این رانندگان ممکن است وارد جاده‌هایی شده باشند که با آن‌ها آشنایی ندارند و گاهی اوقات ممکن است رفتارهای خطرناکی از آن‌ها سر بزند و برای رانندگان کامیون، این بدان معناست که جاده‌ها به اندازه کافی امن نیستند. برای این که از بروز تصادف جلوگیری کنید، هوشیار باشید و در تمام اوقات متوجه باشید که در اطراف‌تان چه می‌گذرد.

۴-در مناطق در دست تعمیر احتیاط کنید

بیشتر تعمیرات جاده‌ای در فصل تابستان انجام می‌گیرد. همیشه مراقب مناطقی که تحت مرمت و بازسازی قرار دارند باشید چون در این مناطق خطر برخورد به کارگران همیشه وجود دارد. علاوه بر این، ممکن است در این مناطق نرخ جریمه‌ها نیز دو تا سه برابر افزایش پیدا کند.

۵-باد تایرها را تنظیم کنید

در گرمای شدید تابستان، ترکیدن تایرها زیاد دور از انتظار نیست. جالب است بدانید کم باد بودن تایرها می‌توانند ریسک ترکیدن آن‌ها را افزایش بدهند. قبل از رفتن به جاده و رانندگی در آفتاب سوزان، اطمینان حاصل کنید که باد تایرها به درستی تنظیم شده‌اند.

۴-ترمزها را چک کنید

هوای داغ تابستان می‌تواند باعث بریدن ترمز یا کاهش اصطکاک بشود، چون اجزاء تشکیل دهنده ترمز نمی‌توانند گرمای اضافی را جذب کنند. همیشه قبل از حرکت ترمزها را چک و اطمینان حاصل کنید به درستی کارشان را انجام می‌دهند.

 

رانندگان کامیون در فصل تابستان چه نکاتی را باید رعایت کنند؟

۵-از وضعیت آب و هوا اطلاع داشته باشید

در فصل تابستان نیز ممکن است هوا نامساعد بشود و سیل و طوفان به همراه داشته باشد. علاوه بر این، هوا در تابستان با سرعت بیشتری تغییر می‌کند. پیش از حرکت از وضعیت آب و هوای مسیر مورد نظرتان آگاهی پیدا کنید، به این ترتیب، هیچ وقت غافلگیر نخواهید شد و چنانچه لازم باشد تغییر مسیر خواهید داد.

 

منبع: https://cdltrainingtoday.com