زمان مطالعه: ۲ دقیقه

برای اینکه در هنگام رانندگی کردن دست­های سالمی داشته باشید نکاتی وجود دارد که دانستن آن­ها بسیار لازم و ضروریست با مراعات کردن این نکات طلایی در هنگام رانندگی دست­های سالم داشته باشید نکات مهم را حتما در رانندگی مد نظر قرار دهید و رعایت کنید این موارد درباره درد نکردن دست در هنگام رانندگی خیلی کمک کننده است در ادامه اصول صحیح رانندگی را یاد بگیرید.

هنگامی که زیاد رانندگی می­کنید یا مکرر با ماشین مسافرت می روید، بعد از مدت زمان زیادی به درد بازو مبتلا می شوید. برای جلوگیری از درد و ناراحتی اقدامات زیر را انجام دهید:

ورزش مربوط به کشش دست­ها، بازوها،  قبل از وارد شدن به ماشین و تنظیم صندلی و فرمان.

کشش قبل از رانندگی و در طول  حرکت

حرکات کششی روی عضلات  قبل از رانندگی باعث بهتر شدن گردش خون می شود سعی کنید  روی دست­ها فشار وارد نیاورید.

کشش در طی رانندگی و در زمان استراحت

با کشش دست­ها و انگشتان و نگه  داشتن آن­ها به مدت ده ثانیه ارامش خود را حفظ کنید سپس انگشتان خود را تا پنجه پا خم کنید و ده ثانیه نگه دارید و دوباره این کار را تکرار کنید.

کف دستان خود را با هم جفت کنید و آرنج خود را به سمت پایین بیاورید و ده ثانیه نگه دارید.

نفس عمیق بکشید و دستانتان را تا جایی که ممکن است بالا ببرید حالا نفستان را بیرون دهید و دستانتان را پایین بیاورید.درحالی­که ایستاده­ اید تا نوک انگشتان خم شوید و کمر را بکشید و تا ده بشمارید.

اقداماتی­که  هنگام سوار شدن به ماشین باید رعایت کنید

فرمان را شل نگه داشته و به دست­ها استراحت دهید. انگشتان راحرکت دهید و با  مچ دست فرمان را بگیرید باید دست­ها را استراحت دهید و شانه ­ها و دست­ها را به­طرف خود کشیده و  کمی آرنج را خم کنید. آرنج خود را قفل نکنید یا آن را محکم نکشید.

 

توصیه و رعایت موارد مفید برای درد نکردن دست در رانندگی
توصیه و رعایت موارد مفید برای درد نکردن دست در رانندگی

– به دستتانتان هر ۱۵-۲۰ دقیقه استراحت دهید برای رعایت نکات ایمنی باید همیشه هر دو دست روی فرمان باشد و اگر مسافرت طولانی می روید هر سی ثانیه به یک دست استراحت دهید، سپس دست دیگر را  به مدت سی ثانیه استراحت دهید.

در مسیرهای کم ترافیکمی­توانید یک دست تان را استراحت دهید یا در مناطقی که  ترافیک سنگین است به هر دو دست استراحت دهید.

اگر رانندگی طولانی دارید زیاد به خودتان فشار نیاورید و هر ساعت استراحت داشته باشید در طی استراحت دست­ها و کمر خود را بکشید و چند دقیقه قدم بزنید.