زمان مطالعه: < 1 دقیقه

افزایش کرایه بار کامیونداران و ارتباط آن با ایجاد تورم

۲برابر شدن قیمت سوخت فقط ۱۰ هزارتومان در هر کیلوبار افزایش کرایه خواهد داشت

به تازگی خبرهایی در مورد افزایش ۲ الی ۳ برابری قیمت کالا‌ها و قسمت سوخت مطرح می‌شود، در حالیکه یکی از فعالین در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای معتقد است که با ۲ برابر شدن قیمت گازوئیل فقط ۱۰ هزار تومان در هر کیلو بار، افزایش قیمت کرایه ایجاد خواهد شد.

داوود کریمی گفت: بیشتر حمل بار در حمل‌ونقل کالا توسط کامیون و کامیونت انجام می‌شود که هر دو این ناوگان‌ها گازوئیل سوز هستند.

 

افزایش کرایه بار کامیونداران و ارتباط آن با ایجاد تورم

با ۲ برابر شدن قیمت سوخت، یک راننده کامیون چقدر هزینه بیشتری را برای گازوئیل باید پرداخت کند؟

آقای کریمی اضافه کرد: با ۲ برابر شدن قیمت گازوئیل برای یک مسیر ۱۳۰۰ کیلومتری بندرعباس تا تهران؛ حدودا به ۶۰۰ لیتر گازوئیل نیاز است که در صورت ۲ برابر شدن قیمت گازوئیل، یک راننده کامیون باید ۱۸۰هزار تومان پول بیشتری را برای گازوئیل پرداخت کند.

او گفت: اگر میانگین حمل بار کامیون و کشنده ۱۸ هزار کیلو (۱۸تُن) در نظر گرفته شود، بابت هر کیلو بار تنها ۱۰ تومان اضافه کرایه حمل پرداخت می‌شود، پس با نظارت قوی می‌توان جلوی تورم را گرفت.به گفته وی عمده مشکل اقتصادی که فسادزا است وجود یارانه‌های پنهان است و اگر یارانه برداشته شود، مشکلات و فسادها کمتر می‌شود.

کریمی تاکید کرد: لازم است قیمت سوخت و همچنین کرایه‌های حمل، واقعی و از آن طرف منابع با عدالت توزیع شود چرا که با وضعیت فعلی طبقه ثروتمند چند برابر نسبت به طبقه‌ مستضعف از منابع بهره‌مند می‌شوند.

 


منبع: تین نیوز