زمان مطالعه: ۲ دقیقه

توزیع سیستمی لاستیک خودروهای سنگین از خرداد ماه جاری آغاز می شود

رسول جمشیدی، کارشناس دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت: با ارتباط سامانه راهداری با سامانه جامع تجارت و سامانه مدیریت حمل‌ونقل، توزیع لاستیک از خرداد ماه به صورت سیستمی و براساس پیمایش و الویت بندی انجام می‌گیرد و این در حالی است که در حال حاضر هر ناوگان ۲ یا ۴ لاستیک سهمیه دارد که از طریق سیستم راهداری در حال توزیع می‌باشد.

وی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: طرحی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور در دست اقدام است که در قالب این طرح، «سامانه جامع تجارت متعلق به وزارت صمت»، «سامانه توزیع لاستیک متعلق به سازمان راهداری» و «سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل درون شهری و حومه متعلق به وزارت کشور» به یکدیگر متصل می‌شود و به این ترتیب، زنجیره توزیع تایر سنگین از حلقه واردکننده-تولیدکننده تا حلقه مصرف‌کننده نهایی کاملاً شفاف خواهد شد.

 

توزیع سیستمی لاستیک خودروهای سنگین از خرداد ماه جاری آغاز می شود

عرضه آزاد لاستیک در بازار تخلف است و قاچاق است

جمشیدی گفت: قیمت لاستیک یارانه‌ای حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که قیمت همین لاستیک در بازار آزاد ۵ تا ۱۱ میلیون تومان است که این قیمت‌ها متناسب با نوع آن و یا برند و کشور سازنده اش فرق می‌کند. البته عرضه آزاد لاستیک در بازار تخلف است و قاچاق است و اگر دیده شود جرم است.

مهدی حاج علی معاون حمل و نقل سازمان راهداری نیز گفت: طی هفته جاری، مرحله اول طرح اتصال ۳ سامانه و توزیع سیستمی لاستیک در استان قزوین به صورت آزمایشی رونمایی خواهد شد. در مرحله بعد، این طرح در ۵ استان دیگر آزمایش خواهد شد و در نهایت وارد فاز اجرایی آن در تمامی استان‌های کشور می شود؛ به این ترتیب، تخصیص سهمیه به ناوگان بر اساس نیاز واقعی هر ناوگان و پیمایش واقعی، و سایر اولویت‌های موجود صورت خواهد پذیرفت.

 

آسان‌بار،آسان پدیا،توزیع سیستمی لاستیک خودروهای سنگین از خرداد ماه جاری آغاز می شود

 

*برای اندازه‌گیری آج لاستیک بر روی این لینک کلیک کنید

با اجرای کامل طرح دیگر حتی نیاز به مراجعه راننده برای دریافت لاستیک نخواهد بود

این مسئول به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، با اشاره به این که رانندگان ۶ ماه است که لاستیک مورد نیازشان را بر اساس پیمایش و از طریق سامانه راهداری دریافت می کنند، افزود: با اجرای کامل طرح دیگر حتی نیاز به مراجعه راننده برای دریافت لاستیک نخواهد بود و رانندگان با مراجعه با سامانه می توانند همه مراحل را از ثبت نام برای سهمیه، انتخاب لاستیک و پرداخت را انجام داده و لاستیک را در محل موردنظرشان تحویل بگیرند.

 

آسان‌بار،آسان پدیا،توزیع سیستمی لاستیک خودروهای سنگین از خرداد ماه جاری آغاز می شود

*در مورد خطرات ناشی از تنظیم نبودن باد لاستیک بخوانید

واردات تایر و مواد اولیه با دلار۴۲۰۰ تومانی خواهد بود

در حال حاضر واردات تایر سنگین و همچنین واردات مواد اولیه جهت تولید این محصول در داخل کشور، با استفاده از ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی در حال انجام است، بنابراین برای جلوگیری از توزیع نامناسب و ورود دلالان به این بازار و همچنین مقابله با قاچاق صادراتی این محصول، فرآیند توزیع باید کاملاً شفاف و تحت کنترل نهادهای نظارتی باشد.

در سال گذشته رانندگان ناوگان سنگین با مشکلاتی از جمله عدم تأمین لاستیک، روبه‌رو بودند که علی‌رغم واردات قابل توجه تایر سنگین، متأسفانه عدم شفافیت در توزیع این محصول موجب نارضایتی گسترده در میان رانندگان و بروز اعتراضات متعددی در میان این صنف در سال گذشته شد.

 


منبع:تین نیوز