زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چابهار سهم ۲۰درصدی در واردات کالاهای اساسی کشور دارد.

به گزارش آسان پدیا، بهروز آقایی درباره نقش بندر چابهار در تامین کالا، افزود: بندر چابهار سهمی۲۰ درصدی در واردات کالاهای اساسی کشور دارد. با توجه  به اینکه سالانه حدود ۱,۵ میلیون تن انواع کالاهای اساسی از طریق سایر بنادر جنوبی کشور تخلیه می شود تخصیص سهم ۲۰ درصدی واردات کالاهای اساسی کشور از طریق بندر چابهار می تواند علاوه بر رونق بندر چابهار و کاهش مسافت های دریایی و جاده ای منجر به کاهش هزینه ها و قیمت تمام شده کالا شود.

چابهار سهم 20درصدی در واردات کالاهای اساسی کشور دارد

بهروز آقایی گفت: کاهش هزینه در قیمت تمام شده حمل کالاهای اساسی، موجب صرفه جویی در هزینه های پرداختی دولت در قالب یارانه به این نوع کالاها می شود.

وی ادامه داد: نوسازی بسیار خوبی در مورد تجهیزات دریایی و بندری در بندر چابهار انجام شده است و امیدواریم سایر تجهیزات دیگری که در دستور خرید است، تامین شود.

آقایی درباره وضعیت تجهیزات و زیرساخت‌های بنادر و سواحل استان سیستان و بلوچستان، اذعان داشت: با توجه به فضایی که پس از برجام ایجاد شد ۲۶ دستگاه استراتژیک را وارد کردیم که این تعداد دستگاه به مرحله مونتاژ و بهره‌برداری رسیده است. یکی از موضوعات بسیار مهم در سال ۹۷، به منظور پیشبرد اهداف بنادر استان سیستان و بلوچستان تامین تجهیزات جدید است.( الحاق بندر شهید بهشتی و کلانتری به منطقه آزاد چابهار)

چابهار سهم 20درصدی در واردات کالاهای اساسی کشور دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان یادآور شد: عمده تمرکز ما در سال جاری بازاریابی کالا و سرمایه‌گذاری است چرا که در بخش ایجاد زیرساخت‌ها و تامین تجهیزات اقدامات مناسبی صورت گرفته که نشان دهنده شرایط مطلوب زیرساخت‌های فیزیکی است. در نظر داریم که در طول سال جاری با بازاریابی و حضور تجار و سرمایه‌گذاران اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده به ثمر بنشیند. سال گذشته رقمی معادل ۳۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه داشتیم.(برای مطالعه در مورد کشتی سانی کلیک کنید)

منبع: تین نیوز