زمان مطالعه: ۳ دقیقه
آنچه در این مطلب خواهید خواند پنهان

اجلاس ۱۲۱ شورای سازمان بین‌المللی دریانوردی در لندن با حضور ایران

مذاکره ایران با روسیه، اجلاس ۱۲۱ شورای سازمان بین المللی دریانوردی در لندن با حضور ایران، همکاری ایران و روسیه در ۴ حوزه حمل و نقل، همکاری آذربایجان و هند برای توسعه حمل و نقل و ترانزیت از مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بودند که به آن ها می پردازیم.

اجلاس ۱۲۱ شورای سازمان بین‌المللی دریانوردی در لندن با حضور ایران-آسان بار-آسان پدیا

مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشورمان در هفته گذشته به روسیه سفر کرد و در رویداد هفته حمل و نقل آن کشور شرکت کرد. در این سفر، توسعه حمل و نقل ریلی درایران و توسعه همکاری ها در چهارچوب کریدور شمال- جنوب با مقامات روسیه، هند و آذربایجان مورد مذاکره قرار گرفت.

 اهم اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

مذاکره ایران با مقامات روسیه، آذربایجان و هند برای توسعه حمل و نقل و ترانزیت

مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشورمان در هفته گذشته به روسیه سفر کرد و در رویداد هفته حمل و نقل آن کشور شرکت کرد. در این سفر، توسعه حمل و نقل ریلی درایران و توسعه همکاری ها در چهارچوب کریدور شمال- جنوب با مقامات روسیه، هند و آذربایجان مورد مذاکره قرار گرفت.

همکاری ایران و روسیه در ۴ حوزه حمل و نقل

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به همکاری ایران و روسیه در حمل و نقل ریلی، دریایی، جاده‌ای و هوایی در سفری که به روسیه داشت از برنامه‌ریزی برای توسعه شبکه ریلی و استفاده از ظرفیت کریدور شمال- جنوب خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای دریافت کالاهای کشورهای عضو و سایرکشورها از بنادر جنوبی خود، زمینه‌های زیادی را فراهم کرده است. ما بندر چابهار را که تنها بندر اقیانوسی جمهوری اسلامی ایران است را گسترش دادیم. چند ماه گذشته این بندر با حضور ریاست جمهوری ایران افتتاح شد، همچنین طرح توسعه ریلی و جاده‌ای که بتوانیم از طریق آن بارهای کشورهای ذینفع و علاقه‌مند را دریافت کنیم و بتوانیم به شمال انتقال بدهیم را توسعه داده‌ایم.

اجلاس ۱۲۱ شورای سازمان بین‌المللی دریانوردی در لندن با حضور ایران

بیانیه سازمان بنادر در خصوص وضعیت فنی و ایمنی ناوگان دریایی ایران

سازمان بنادر و دریانوردی در بیانیه ای با اشاره به وضعیت فنی و ایمنی ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: عملکرد ایمنی و کیفیت ناوگان یک کشور با کمک بررسی سوابق بین‌المللی کنترل و بازرسی، سوانح دریایی و ممیزی عملکرد از کشتی‌های آن کشور ارزیابی و تعیین می‌شود، نه ادعاهای شفاهی که به سود یا علیه آن مطرح می‌شود و آمریکا رویکرد و اقداماتی علیه روح و روند آیمو برای ارتقاء کشتیرانی بین‌المللی از طریق همکاری اتخاذ نموده است.

شرکت ایران در اجلاس ۱۲۱ شورای سازمان بین‌المللی دریانوردی در لندن

هفته گذشته محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در اجلاس ۱۲۱ شورای سازمان بین‌المللی دریانوردی، گفت:جمهوری اسلامی ایران به مکانیسم‌های اعمال‌شده که منجر به محدودیت برای فعالیت‌های ناوگان کشتیرانی کشور شده اعتراض کرده است و امیدواریم با توجه به منطقی که در این سند مدنظر است، شاهد حمایت دبیرخانه و کشورهای عضو سازمان بین‌المللی دریانوردی در این رابطه باشیم.
محمدعلی حسن‌زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این مطلب که اتصال بندری ایران به آسیای میانه با بهره‌برداری از اسکله رو-روی بندر امیرآباد تقویت می شود از بهره‌برداری از این اسکله در بهار ۹۸ خبر داد و مجموعه سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی را در بنادر شمالی کشور تشریح کرد.

اجلاس ۱۲۱ شورای سازمان بین‌المللی دریانوردی در لندن با حضور ایران

ایجاد ۳ شهر لجستیکی در بنادر چابهار، شهیدرجایی و امام‌خمینی (ره)

هفته گذشته همچنین معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در بنادر چابهار، شهید رجایی و امام‌خمینی (ره) سه شهر لجستیکی ایجاد خواهد شد و به زودی شهر چهارم در سطح کشور در اراضی پشتیبانی فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) خواهد بود. این نشان دهنده نقش و جایگاه ممتاز بنادر در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است.

برگزاری همایش ICOPMAS۲۰۱۸ با حضور ۳۶ کشور در تهران

محمدرضا الهیار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی جزئیات همایش ۳ روزه ICOPMAS ۲۰۱۸ را تشریح کرد و گفت: به مقالات کاربردی در صنعت دریایی در این دوره اهمیت خاصی داده‌ایم و برای کاهش هزینه‌ها امسال برای اولین بار اپلیکیشن موبایلی همایش راه‌اندازی شده که مقالات همایش در آن قابل دسترسی است.

اجلاس ۱۲۱ شورای سازمان بین‌المللی دریانوردی در لندن با حضور ایران

اتمام فاز ۳ طرح توسعه بندر شهیدرجایی تا پایان دولت دوازدهم

الهیار همچنین در حاشیه نشست خبری در جمع خبرنگاران اعلام این مطلب که ۱۲ دستگاه گنتری کرین برای بندر شهیدرجایی با سرمایه ۱۰۴ میلیون یورو خریداری شده است، گفت: روند ساخت و ساز در فاز ۳ با پیشرفت خوبی در حال اجرا است؛ ضمن اینکه کارهای مهندسی این فاز نیز رو به اتمام بوده و فعالیت ساخت و ساز و خاکبرداری آغاز شده است.

قیمت سوخت شناورهایی که در آب‌های داخلی تردد می‌کنند هر لیتر ۳۰۰۰ ریال است

هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تکذیب افزایش قیمت سوخت شناورها که به نقل از وی در برخی رسانه ها عنوان شده بود، تاکید کرد: قیمت سوخت شناورهایی که در آب‌های داخلی تردد می‌کنند هر لیتر ۳۰۰۰ ریال است.

دموراژ کانتینر بازنگری می‌شود

روانبخش بهزادیان مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به منظور اعمال حاکمیت بیشتر بر حمل و نقل دریایی در راستای بند ۲۵ وظایف و اختیارات سازمان بنادرو دریانوردی، بازنگری تعرفه دموراژ کانتینر در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.