زمان مطالعه: < 1 دقیقه

کمپانی آئودی قصد دارد تولید نوعی سوخت را در دستور کار قرار بدهد که مدعی است نوعی سوخت بدون کربن است و به طور کامل از منابع تجدیدپذیر به دست می‌آید.

این خودروساز آلمانی که زیر مجموعه فولکس واگن محسوب می‌شود به تازگی اعلام کرده است کارخانه تولید این سوخت سینتتیک که e-diesel نامیده می‌شود را در شهر لوفنبرگ سوئیس راه‌اندازی خواهد کرد.

آئودی می‌گوید e-diesel به خودروها اجازه می‌دهد با سوخت تقریباً بدون کربن رفت و آمد کنند، بدان معنی که این سوخت هیچ‌گونه آلاینده کربن به جو زمین وارد نمی‌کند و بیشتر از حد تصور دوستدار محیط‌زیست است.

اما فرایند تولید این سوخت به این شکل است که از الکترولیت‌های مخصوصی برای تجزیه آب به هیدروژن و اکسیژن استفاده می‌شود. اکسیژن به دست آمده در هوا رها می‌شود ولی هیدروژن با دی اکسید کربن ترکیب می‌گردد تا هیدروکربن تولید شود.

بعد از این مرحله، هیدروکربن حاصل هم برای تولید e-diesel مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم روغن‌هایی از آن به دست می‌آید که به گفته کمپانی آئودی می‌تواند در صنایع غذایی و آرایشی مورد استفاده قرار گیرد. گرمایی که در مراحل ساخت این سوخت در کارخانه تولید می‌شود را نیز می‌توان به منازل یا ساختمان‌های تجاری منتقل کرد.