زمان مطالعه: < 1 دقیقه
  1. سنسور باران

سنسور اپتیکی که خیس شدن شیشه را دریافت می‌کند و برف پاک کن را به کار می‌اندازد و چنانچه سقف باز باشد سقف را می‌بندد.

  1. گیرباکس نیمه اتوماتیک

در این گیرباکس پدال کلاچ وجود ندارد و این کار توسط پدال الکترونیکی  یا هیدرولیکی انجام می‌شود،.امروزه از این گیرباکس در بسیاری از اتومبیل‌ها استفاده می‌شود و آخرین نوع آن Easytronic است که در اپل کورسا استفاده شده است.

  1. وزن خالص یا خالی اتومبیل

مجموع وزن خود اتومبیل و راننده که ۷۵ کیلو گرم در نظر گرفته میشود و باک سوخت که ۹۰% آن پر باشد.

  1. زمان متغییر سوپاپ

موتور در دورهای متفاوت یکی از زمان‌های سوپاپ را که کارایی بهتری دارد، انتخاب می‌کند و به‌این ترتیب موتور در تمام دورها با مصرف کمتر کارایی بهتری خواهد داشت.

  1. سیستم شست و شوی چراغ

این تجهیزات که ظرف محلول و موتور مستقلی دارد با پاشش آب روی چراغ‌ها آن‌ها را تمیز کرده و جلوی کاهش نور را می‌گیرد.در بعضی از مدل‌ها چراغ‌ها مجهز به برف پاک کن نیز هستند.

  1. لوله ترمز

شیلنگ‌های فلزی که در بعضی برای محافظت از زنگ زدگی پوشش پلاستیکی دارند. قطر داخلی این لوله‌ها ۲.۵mm و قطر خارجی آن‌ها ۴.۵mm است و وظیفه رساندن روغن ترمز را از مرکز اصلی به المان‌های ترمز واقع در چرخ‌ها  دارند.

  1. دیسک ترمز

دیسک‌های ترمز معمولاً برای چرخ‌های جلوی اتومبیل نصب می‌شوند و در بعضی از اتومبیل‌ها نیز هر ۴ چرخ مجهز به ترمزهای دیسکی هستند. جنس آن‌ها معمولاً فلزی یا از آلیاژ آهن است و چون در زمان ترمز حرارت زیادی ایجاد می‌شود خنک کردن دیسک‌ها اهمیت زیادی دارد.. امروزه ترمزهای دیسکی از جنس سرامیک پیشرفته‌ترین و بهترین نوع ترمز هستند که مشکل داغ کردن ندارند و عمر بیشتری دارند.