زمان مطالعه: < 1 دقیقه

با این که کمپانی تسلا حدود ۵۰۰ سفارش خرید برای کشنده تمام برقی سمی (Semi) دریافت کرده است ولی نگرانی‌ها در مورد این‌که ممکن است به زودی ورشکست شود روز به روز در حال افزایش است.

این شرکت تولید کننده وسایل نقلیه برقی، امیدوار بود بتواند با فروش سدان نسبتاً ارزان Model 3 بتواند درآمدش را افزایش بدهد، ولی ظاهراً تولید آن هم زیاد خوب پیش نمی‌رود و شاید به همین علت است که کارشناسان در مورد آینده مالی تسلا نگرانی‌های زیادی دارند. از طرفی، آمارها نیز نشان دهنده این است که تولید خودرو برقی تسلا Model 3 افت شدیدی داشته است.

تخمین زده می‌شود تسلا در حال حاضر هر هفته ۹۷۵ دستگاه خودرو تولید کند که از هدف ۲۵۰۰ دستگاه در هفته بسیار عقب‌تر است. کارشناسان معتقدند یکی از مشکلاتی که خط تولید تسلا Model 3 را تحت تأثیر قرار داده است، مشکل مربوط به عرضه باتری و همچنین نگرانی‌هایی است که در مورد تکنولوژی اتوپایلوت تسلا وجود دارد. در مورد کشنده تمام برقی سمی نیز که قرار است در سال ۲۰۱۹ به تولید انبوه برسد، نگرانی‌های مالی زیادی وجود دارد و با این‌که مشتریان تاکنون ۵۰۰۰ دلار بابت پیش خرید هر دستگاه از این کشنده پرداخت کرده‌اند، تسلا هنوز قیمت نهایی آن را اعلام نکرده است.