زمان مطالعه: ۳ دقیقه

زمان تامین مطالبات به حق کامیونداران است

در بخشی از این بیانیه آمده است: رانندگان و کامیونداران باعرضه سرمایه مالی وسیله نقلیه و کار مفید خود به‌عنوان عوامل اصلی و تاثیرگدار حمل‌ونقل شناخته می‌شود که باید حفظ ، تقویت و رشد این پشتوانه‌های استوار و همیشگی اقتصاد ملی موردنظر مستمر و همه‌جانبه مسئولین و برنامه ریزان حمل‌ونقل کشور و هدف اساسی و راهبردی تشکل‌های حمل‌ونقل باشد.

بیانیه انجمن­های صنفی رانندگان و کامیون داران به مناسبت گرامیداشت روز۲۶ آذر پس از پایان گردهمایی رانندگان و کامیون داران سراسر کشور قرائت شد.

به نقل از تین‌نیوز بعد از پایان مراسم گردهمایی رانندگان و کامیونداران سراسر کشور که شامگاه گذشته در سالن فیض مرکز همایش­های صداوسیما برگزار شد، بیانیه­ای از سوی حاضران قرائت شد که به شرح زیر است:

با ابراز سپاس از حضور میهمانان ارجمند نمایندگان مجلس جناب آقای داود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و آقای محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران-شهر ری و شمیران و هیئت همراه و همچنین اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها.

همکاران گرامی روز ۲۶ آذر یادآور مجاهدت و همت والای رانندگان و کامیون داران سراسر کشور همپای مردم ایران برای دفاع از سرزمین خویش است که به‌فرمان امام خمینی زعیم عالی‌قدر انقلاب به تحولی تازه در تخلیه بندرها و کمک‌رسانی به جبهه‌ها و تأمین آذوقه و کالاهای ضروری مردم انجامید.

در این راه و در طول سال‌های دفاع مقدس این اقشار زحمت‌کش به وظایف و تعهدات میهنی خود عمل کرده و چندین شهید نیز به پیشگاه ملت ایران تقدیم کردند. فرارسیدن این روز بزرگ را به همکاران عزیز جامعه حمل‌ونقل کشور و ملت فداکار ایران تبریک می‌گوییم. رانندگان و کامیون داران کشور بعد از انقلاب تاکنون باوجود نارسایی‌ها بی‌مهری‌ها و ناملایمات مستمر همواره در جهت رفع معضلات جبران کمبودها و تأمین حمل‌ونقل ایمن اقتصادی و سالم تلاش کردند و پیوسته خواستار و آغازگر برنامه‌ها و اقدامات موقر برای توسعه این بخش حساس از اقتصاد بودند.

ما اقشار راننده و کامیونداران از جای‌جای این سرزمین پهناور اعتقاد داریم که توسعه صنعت حمل‌ونقل با توسعه انسانی، اعمال مدیریت یکپارچه، آگاه و کارشناسانه، بهره‌مندی از فناوری‌های نوین اعمال مدیریت صحیح و عادلانه در سرمایه‌گذاری و کار سرمایه‌گذاران و کارگران این بخش و توسعه مشارکت فعال و همه‌جانبه تشکل‌های واقعی حمل‌ونقل در عرصه برنامه‌ریزی اجرا و نظارت امکان‌پذیر است.

در این میان رانندگان و کامیونداران باعرضه سرمایه مالی وسیله نقلیه و کار مفید خود به‌عنوان عوامل اصلی و تاثیرگدار حمل‌ونقل شناخته می‌شود که باید حفظ، تقویت و رشد این پشتوانه‌های استوار و همیشگی اقتصاد ملی موردنظر مستمر و همه‌جانبه مسئولین و برنامه­ریزان حمل‌ونقل کشور و هدف اساسی و راهبردی تشکل‌های حمل‌ونقل باشد. ما اعتقاد داریم این امر در پرتو انسجام تشکل‌ها استفاده از آموزش‌های نو و به هنگام، بهره‌مندی از تکنولوژی نوین و تأمین مطالبات صنفی به‌حق و منافع مشروع قانونی قشر راننده و کامیوندار امکان‌پذیر است.

بر این اساس ما انجمن‌های صنفی حاضر در این همایش ضمن گرامیداشت روز ۲۶ آذر موارد زیر را که در حال حاضر از مبرم‌ترین مسائل فعلی هستند و به بررسی، برنامه‌ریزی و راهگشایی عاجل نیاز دارند به استحضار می‌رسانیم و امیدواریم مسئولین محترم ذی‌ربط و نمایندگان محترم منتخب مردم در مجلس نسبت به این موارد توجه و اقدام مقتضی و نتیجه‌بخش مبذول فرمایند. در این زمینه همچنین تأکید می‌نماییم و انتظار می‌رود تصمیم سازان، تصمیم گیران و مجریان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، نظرها، پیشنهادها، برنامه‌ها و به‌طور کلی مشارکت و هم‌اندیشی تشکل‌های حمل‌ونقل را در همه زمینه‌ها و جوانب و ساختار و عملکرد بخش و امور مربوط به رانندگان و کامیونداران ، انجمن‌ها، کانون‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل، با نگرشی کارشناسانه، ملی و صنفی و انسانی در برنامه‌ریزی‌های تدوین سیاست‌های اجرایی لحاظ نموده و به‌طور جدی و مؤثر به کار گیرند.

۱-  تأمین اجتماعی رانندگان شامل بیمه بازنشستگی، تکمیلی، درمان ، سختی کار و ابقای یارانه بیمه رانندگان

۲-  تلاش همگانی در جهت نظام‌مند کردن اقتصاد حمل‌ونقل

۳-  ساماندهی نوسازی ناوگان و ارائه برنامه‌ریزی اجرایی

۴-  ایجاد زمینه‌های لازم برای استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت حمل‌ونقل

با آروزی توفیق و سربلندی همه اقشار زحمت‌کش، دلسوز و پایبند به اعتلای کشور، اقتصاد ملی و حمل‌ونقل پیشرفته همگام با تحولات جهانی و در خدمت مردم.