زمان مطالعه: ۲ دقیقه

این کامیون جدید که مجهز به موتور ۶ سیلندر با قدرت ۷۵۰ اسب بخار و استاندارد آلایندگی یورو ۵ است، عنوان قوی ترین کامیون کشنده ایران را در اختیار خود دارد.

این محصول، مجهز به قوی‌ترین گیربکس اتوماتیک I-Shift در محصولات کشنده، با تحمل گشتاور ۳۵۰۰ نیوتن متر است که دارای هر دو حالت تعویض دنده بصورت دستی و تعویض دنده بصورت هوشمند است.

گیربکس ولوو FH16 به دو دنده کرال سنگین (CRAWL) و فوق سنگین (ULTRA CRAWL)  تجهیز شده که این طراحی به سبب سهولت عبور از جاده‌های آفرود است.

این کامیون قادر به حمل بیش از ۲۰۰  تُن بار در شرایط آفرود (Off Road) است.

سیستم قدرت و انتقال قدرت این محصول متناسب دمای کارکرد و شرایط جوی ۴۰- تا ۶۵+ درجه سانتیگراد طراحی شده است که در این محدوده، محصول از بهره‌وری بهینه برخوردار است. همچنین، در محدوده‌های پایین‌تر و بالاتر دمایی نیز، این کامیون دارای عملکرد مناسب و مورد انتظار خواهد بود.

محورهای عقب کامیون ولوو FH16 دارای سیستم کاهنده دوبل است و علاوه بر ترتیب محوری فعلی ۴*۶ ، در ترتیب های محوری دیگر همچون( ۴*۸)،( ۶*۶) ،(۶*۱۰)،(۶*۸) ، نیز قابل ارائه است.

این محصول پرقدرت، علیرغم اینکه در زمره محصولات آفرود به شمار می آید، به دلیل تجهیز به کلیه آپشن‌های رفاهی و امکان ارائه بصورت اتاق سقف کوتاه و سقف بلند، مناسب برای طی مسافت‌های طولانی و ترانزیت به دو صورت (off road) و (on road) جهت حمل سازه‌ها و محموله‌های عظیم الجثه نیز است.

شرکت سایپادیزل بمنظور ساماندهی به خلاء موجود در حوزه حمل و نقل فوق سنگین کشور و نیاز فعالان این بخش به محصولات بوژی کش، برنامه تولید و عرضه کامیون ولوو FH16 را در دستور کار خود تولید خود قرار داده است.

در حال حاضر محصولات گروه ولوو از طریق ۹۰ نمایندگی مجاز سایپادیزل در سراسر کشور به فروش می‌رسد و خدمات این محصولات در ۵۵ نمایندگی پس از فروش شرکت خدمات فنی رنا در سراسر کشور به مشتریان ارائه می‌گردد.

گفتنی است این خودرو در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد.