زمان مطالعه: < 1 دقیقه

همچنان که روز به روز فناوری تولید ماشین‌های خودران بالاتر می‌رود، این پرسش برای هواداران ماشین‌های اسپرتی مانند شورولت کوروت پیش می‌آید که آیا آن‌ هم روزی خودران خواهند شد یا نه؟ و آیا به قلمرو ماشین‌های خودران قدم خواهد گذاشت؟

به گفته یکی از مدیران ارشد کمپانی جنرال موتورز، هدف اصلی کوروت لذت بردن از رانندگی است، به این ترتیب، شاید یکی از آخرین خودروهایی باشد که فناوری خودران را می‌پذیرد.

همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر حتی کروز کنترل نیز روی شورولت کوروت نصب نمی‌شود تا لذت رانندگی را از اشخاص نگیرد ولی در مورد نسخه‌هایی مانند کوروت C8 که در آینده از راه خواهند رسید، قضیه از چه قرار خواهد بود؟

گفتنی است یکی از تجهیزات مورد علاقه مدیران کمپانی جنرال موتورز، سیستم track learn است که می‌توان از آن به عنوان سیستم دستیار راننده استفاده کرد. این سیستم مانند یک راهنما برای راننده عمل می‌کند و هرگاه خودرو از خط خارج شود، کنترل فرمان را در دست می‌گیرد و آن را به داخل خطوط هدایت می‌کند، به این ترتیب، استفاده از چنین تجهیزاتی در خودروهای آینده دور از تصور نخواهد بود.

با این اوصاف انتظار می‌رود ابتدا محصولات دیگر جنرال موتورز وارد قلمرو ماشین‌های خودران بشوند و در آخر نوبت به کوروت دوست داشتنی برسد، و این خبری خوب برای هواداران کوروت است چون همچنان می‌تواند از رانندگی با این خودرو اسپرت لذت ببرند.