زمان مطالعه: < 1 دقیقه

کمپانی فولکس واگن به تازگی نسخه‌ای برقی از ون‌های کرافتر (Crafter) که مخصوص حمل بار هستند را برای تست در اختیار مشتریان گذاشته است. این ون‌ها قرار است در سپتامبر ۲۰۱۸ به صورت انبوه تولید و روانه بازار بشوند.

نسخه برقی ون‌های کرافتر یا e-Crafter می‌توانند در هر روز مسافت‌هایی بین ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را بپیمایند و به تازگی در اختیار موسسات حمل و نقل، توزیع کنندگان سوخت و خرده فروشی‌هایی که در کشورهای آلمان، انگلستان، هلند و سوئد قرار دارند گذاشته شده‌اند. این مشتریان مجاز هستند ون‌ها را تا اواسط سال ۲۰۱۸ مورد تست و آزمایش قرار بدهند. بنا به گفته کمپانی فولکس واگن، توان خروجی این ون‌ها ۱۰۰ کیلووات بر ساعت است و با حداکثر سرعت ۸۸ کیلومتر بر ساعت، می‌توانند حدود ۱۶۰ کیلومتر راه بروند. نیروی مورد نیاز موتور را یک باتری لیتیوم-یونی تأمین می‌کند که به طور کامل در قسمت زیر خودرو جاسازی شده است، این کار باعث می‌شود فضای بار اشغال نشود و به ۱۰.۶۷ مترمکعب برسد. حداکثر ظرفیت بار نیز بین ۱.۱۰ تا ۱.۹۲ تن اعلام شده است که بسته به نوع و مدل خودرو متفاوت است.

باتری لیتیوم-یونی ون‌های کرافتر می‌تواند در یک جایگاه شارژ ۴۰ کیلوواتی بعد از ۴۵ دقیقه حدود ۸۰% شارژ بشود. از تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به سیستم کمکی پارک، دوربین چند منظوره، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، گرمکن صندلی‌ها، مسیریاب ماهواره‌ای و چراغ‌های LED اشاره کرد.