زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اعداد و ارقام دروغ نمی‌گویند! حالا که سال ۲۰۱۷ به پایان رسیده است، بهتر می‌توان به اعداد و نمودارهای این سال استناد کرد. البته یکی از موارد خاصی که به طور حتم باید در نظر داشته باشیم، قدرت و تأثیر موتور جستجوی گوگل است. این موتور جستجو به شرکت‌ها کمک می‌کند از موقعیت خودشان در بازار آگاه بشوند و علائق مشتریان را بسنجند.

گوگل ترندز ۲۰۱۷ که میلیون‌ها جستجو در سراسر جهان را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد، سه خودروساز بزرگ آلمانی را که بیشتر مورد جستجو قرار گرفته‌اند معرفی کرده و نشان داده است که بی‌ام‌و با فاصله بسیار زیادی از رقبایی مانند آئودی و مرسدس بنز در جایگاه نخست قرار دارد. اعداد و ارقام نشان می‌دهند در سال گذشته میانگین جستجوها برای آئودی و مرسدس بنز فقط دو سوم جستجوهایی بوده که در مورد بی‌ام‌و انجام گرفته است. نکته جالب دیگر این است که جستجوها در مورد این خودروساز آلمانی فقط محدود به مدل‌های جدید نمی‌شود و حتی بی‌ام‌و E46 از سری ۳ که در سال ۱۹۹۷ تولید می‌شد نیز زیاد مورد جستجو قرار گرفته است.

گفتنی است عبارات بی‌ام‌و Z4 2017 و بی‌ام‌و ۲۰۱۷ M5، عبارات مرتبط با بی‌ام‌و بوده‌اند که در سال ۲۰۱۷ بیشترین جستجوها را به خود اختصاص دادند؛ آئودی و مرسدس بنز نیز در رقابتی تنگاتنگ در جایگاه دوم جستجوی گوگل قرار گرفته‌اند.