زمان مطالعه: ۲ دقیقه

 کامیون هیدورژنی‌ تویوتا به تازگی با آخرین نسخه کلاس ۸ که Project Portal نامیده می‌شود رونمایی شده است.

گفته می‌شود که کامیون هیدروژنی تویوتا می‌تواند مسافت بیشتری را بپیماید و در زمینه مانورپذیری و انطباق‌پذیری با وظایف مختلف نیز توسعه بیشتری پیدا کرده است. این کامیون در روز ۳۰ جولای ۲۰۱۸ در مرکز تحقیقات خودرو در شهر میشیگان در معرض دید عموم قرار گرفت.

 

کامیون هیدورژنی‌ تویوتا رونمایی شد

 

ویژگی‌های فنی کامیون هیدروژنی تویوتا

این نسخه ثانویه (Beta) از کامیون Project Portal، در مقایسه با نسخه اصلی (Alpha) تفاوت‌های زیادی کرده است که از میان آن‌ها می‌توان:

۱. افزایش بُرد ار ۲۰۰ کیلومتر به ۳۰۰ کیلومتر

۲.افزایش فضای کابین خواب

۳.برخوداری از یک مهندسی منحصر به فرد در قسمت کابین که بدون افزایش دادن فاصله محورها، فضای کابین را افزایش داده است.

۴. قدرت موتور تغییری پیدا نکرده است و قدرت موتور همچنان ۶۷۰ اسب‌بخار و گشتاور نیز ۱۷۹۶ نیوتن‌متر باقی مانده است.

 

مدیر ارشد خودروهای برقی و فناوری‌های نوین در شرکت تویوتا می‌گوید: «هدف ما از تولید اولین کامیون هیدروژنی تویوتا این بود که ببینیم آیا می‌توان چنین کامیونی را طراحی کرد و به تولید رساند یا نه. حالا دیگر وقت آن رسیده است که ما به تولید کامیون‌های تجاری نظر داشته باشیم.»

 

کامیون هیدورژنی‌ تویوتا رونمایی شد

 

موتور کامیون جدید Project Portal مبتنی بر موتور خودرو برقی تویوتا میرا ساخته شده است. گفتنی است تویوتا میرا یکی از اولین خودروهای مجهز به سلول سوخت هیدروژنی بود که توانست موفقیت خوبی کسب کند. در واقع، کامیون Project Portal موتور سلول سوختی تویوتا میرا را با یک باتری ۱۲ کیلوواتی ترکیب می‌کند تا نیروی پیشران کامیون تأمین شود. اندرو لاند،

مدیر ارشد این پروژه می‌گوید:« با ارتقا دادن کامیون نسخه Alpha و تست کردن آن در پیست و در جاده‌های منطقه لوس آنجلس، توانسته‌ایم در نسخه Beta کامیونی ارائه بدهیم که عملکرد بسیار بالاتری دارد. ما نیاز داشتیم نسخه اولیه را ارتقا بدهیم. نسخه جدید نه تنها از نسخه اصلی بسیار برتر است، بلکه برای استفاده تجاری و کاربرد در ناوگان‌های حمل بار نیز بسیار مناسب تلقی می‌شود »

 

کامیون هیدورژنی‌ تویوتا رونمایی شد

 

تولید کامیون کلاس ۸ هیدروژنی توسط کمپانی تویوتا بخشی از رویکرد این شرکت برای کاهش گاز آلاینده CO2 تا قبل از سال ۲۰۵۰ میلادی است. تویوتا می‌خواهد تغییر ایجاد کند و این تغییرات منحصر به منطقه خاصی نیست و در سرتاسر جهان و در همه محصولات اعمال خواهد شد.