زمان مطالعه: ۲ دقیقه

قوانین کانادا با تغییراتی مواجه شده که تاثیرات آنها بر روی حمل و نقل چشمگیر است. یکی از این موارد بیمه هایی است که تا کنون وجود داشته است،بسیاری از کامیون‌هایی که بار آن‌ها مورد دستبرد سارقان قرار گرفته است، بعدا متوجه شده‌اند که بیمه آن‌ها، بار را تحت پوشش قرار نمی‌داده است.

افراد زیادی وجود دارند که گمان می‌کنند بار آن‌ها بیمه دارد در صورتی که این طور نیست. به عنوان مثال در یک شرکت حمل و نقل، قراردادی جهت حمل مشروبات الکلی منعقد شده بود و پس از این که شش محموله مورد دستبرد قرار گرفته بود تازه متوجه شده بودند که بیمه، مشروبات الکلی را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. به این ترتیب، بهتر است وقتی بار جدیدی گرفته می شود، نگاه دقیقی به مقررات مربوط به بیمه و حمل آن انداخته شود و اطمینان حاصل گردد بیمه مناسبی در دست است.

سیستم قضایی انتاریو به شرکتهای حمل و نقل اعلام کرده است که تنها ۲ دلار برای هر پوند کالا مشمول خسارت بیمه می‏شوند مگر اینکه کالاها به عنوان “ارزش بیش از حد” اعلام شوند. بنابراین شرکتهای حمل و نقل انتاریو باید قراردادی حمل و نقلی داشته باشند که مجددا تأیید می کند که آنها فقط ۲ دلار برای هر پوند مشمول  هستند مگر اینکه وجود ارزش اضافی اعلام شده باشد.

این قرارداد حمل و نقل می تواند یک سند ساده دو صفحه ای باشد که روی بارنامه صادر می شود، که حتی در انتاریو نیز مورد نیاز نیست.

قرارداد حمل و نقل باید بطور شفاف گویای ارزش اضافی بار باشد و به صورت کتبی اعلام شودتا بیمه به مقدار لازم برای آن تنظیم شود. صاحبان بار بیشتر تعهدات را بر دوش شرکت‌های حمل می‌گذارند و پرداخت جرائم سنگین را به آن‌ها محول می‌کنند. بنابراین شرکتهای حمل و نقل بایستی اطمینان حاصل کنند که در مورد همه جرائم مرتبط با حمل بار اطلاعات کافی دارند. شرکتهای حمل و نقل  بایستی با دقت قراردادهای خود را مطالعه نمایند. شرکتهای حمل و نقل  بایستی در قراردادهای خود قید نمایند که هیچ نوع جریمه‌ای را نمی پذیرند، مگر این که شرایط جریمه بصورت مکتوب از قبل در قرارداد پیش‌بینی شده باشد.

کانادا برای استفاده تفریحی ماری جوانا را آزاد کرده است ولی این کار می‌تواند شرکت‌های حمل و نقل را تحت تأثیر قرار بدهد. به عنوان مثال در کلرادو  وقتی ماری جوانا در آنجا آزاد شد؛ بسیاری از رانندگان نتوانستند تست مواد مخدر را با موفقیت پشت سر بگذارند. از آن‌جایی که مصرف ماری جوانا گسترش زیادی پیدا کرده است، شرکت‌های حمل و نقل باید در سیاست‌های مربوط به تست الکل و مواد مخدر تجدید نظر کنند. از طرفی، مجاز شدن ماری جوانا فرصت‌های جدیدی برای صنعت حمل و نقل به وجود آورده است چون نیاز به حمل و ذخیره‌سازی مطمئن این کالا بیشتر احساس می‌شود.

امروزه صاحبان کالا به شرکت‌های حمل بار فشار زیادی می‌آورند تا خودشان را به فناوری‌های جدید مجهز کنند و آن را مرتب به خاطر تأخیر و عدم کارآمدی، مورد مواخذه و جریمه قرار می‌دهند. برای مثال، شرکت تارگت (Target) در ایالات متحده بین ۲ تا ۱۲ روز تأخیر در حمل خوار و بار را مجاز می‌داند و از شرکت‌های حمل و نقل به خاطر تأخیر بیش از این مدت غرامت دریافت می‌کند. بسیاری از شرکت‌های خرده فروشی دیگر نیز از همین رویه پیروی کرده‌اند.

البته فناوری گاهی اوقات فواید امنیتی نیز دارد و توصیه می‌شود شرکت‌های حمل این فناوری‌ها را در اختیار بگیرند. بهتر است شرکت‌ها توجه خاصی به فناوری‌های نوظهور داشته باشند و از آن‌ها بهره لازم را ببرند.