زمان مطالعه: ۲ دقیقه

صنعت حمل و نقل برای بسیاری از افراد جذاب است. جاده‌های بی‌انتها آن‌ها را فرا می‌خواند و با این که ممکن است درآمد چندانی نداشته باشد ولی کار کردن برای خود یا گاهی اوقات خود اشتغالی می‌تواند جذابیت‌های زیادی داشته باشد. درست مانند هر شغل دیگری، رانندگی کامیون نیز معایب و دردسرهایی دارد. به طور قطع، اگر کسی بخواهد فهرستی از مزایا و معایب این شغل تهیه کند تنهایی در جاده باید در بالای ستون معایب نوشته بشود.

خواه یک راننده تازه کار باشید، خواه چندین سال در این کار تجربه داشته باشید، تنهایی موضوعی است که باید بتوانید در خلال این کار با آن سر و کله بزنید. در ادامه مطلب به چند روش اشاره خواهد شد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تنهایی خودتان را پر کنید.

*از قبل برنامه‌ریزی کنید

قبل از این که پشت فرمان کامیون بنشینید، برای در تماس بودن با اعضاء خانواده برنامه‌ریزی کنید. اگر از قبل تلفن همراه یا تبلت ندارید، ممکن است لازم باشد یکی از آن‌ها را خریداری کنید. امروزه از طریق تلفن‌های هوشمند می‌توانید با اعضاء خانواده حتی به صورت تصویری نیز صحبت کنید، البته فقط در مواقع استراحت و هنگامی که رانندگی نمی‌کنید! وقتی از خانه دور هستید، دیدن خانواده و دوستان به شما کمک می‌کند بر غم و غصه‌ها راحت‌تر غلبه کنید.

می‌توانید شب‌ها از طریق تماس ویدئویی برای فرزندان خردسال‌تان قصه بخوانید و از صدها کیلومتر دورتر در جمع خانواده حضور داشته باشید. خلاقیت داشته باشید. اگر به چت ویدئویی دسترسی دارید، به روش‌های مختلفی می‌توانید در خانه حضور داشته باشید و تنهایی خودتان را از بین ببرید.

*یک حیوان خانگی با خودتان ببرید

یکی دیگر از روش‌هایی که به شما کمک می‌کند در جاده تنها نباشید، به همراه داشتن یک حیوان خانگی است. مطالعات نشان داده‌اند رانندگانی که حیوان خانگی دارند، شادتر هستند و خلاقیت و کارآیی بیشتری دارند. البته نگهداری یک حیوان در داخل کابین کامیون آن قدرها هم که به نظر می‌رسد آسان نیست. باید برای تغذیه، خواب و توالت رفتن حیوان‌تان برنامه‌ریزی داشته باشید. ممکن است لازم باشد توقف‌های بیشتری داشته باشید تا حیوان‌تان از فضای بسته کابین بیرون برود و استراحتی بکند. علاوه بر این، لازم است در طول مسیر وضعیت آب و هوای نقاطی که قرار است در آن‌جا توقف کنید را چک کنید. بعضی از حیوانات خانگی با تغییرات شدید آب و هوایی میانه خوبی ندارند و شما باید از قبل آمادگی لازم را داشته باشید.

*برای خانه برنامه‌ریزی کنید

وقتی پشت فرمان هستید، از فرصت استفاده کنید و برای وقتی که به خانه برمی‌گردید برنامه‌ریزی کنید. این روش می‌تواند برای کسانی که هفته‌ها یا ماه‌ها از خانه دور هستند مفید باشد. وقتی به خانه می‌رسید، زمان مانند برق می‌گذرد و بهتر است برای لذت بردن از آن، از قبل برنامه‌ریزی کرده باشید. زمان شما در خانه باید بسیار خاص باشد. البته این بدان معنا نیست که هر بار به خانه برمی‌گردید باید یک جشن تمام عیار بگیرید، ولی بهتر است اوقات را به خوشی بگذرانید.

رانندگی کامیون مزایایی نیز دارد ولی تنهایی نیز جز لاینفک آن است. در این مقاله سعی شد چند راهکار ساده برای گریز از تنهایی ارائه شود ولی ده‌ها راه حل دیگر نیز می‌توان پیدا کرد. با رانندگان دیگر نیز صحبت کنید و ببینید برای غلبه بر تنهایی چه کارهایی انجام می‌دهند.