زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کمپانی امبارک (Embark) که در زمینه طراحی و تولید وسایل نقلیه خودران فعالیت می‌کند برای یکی از

کشنده‌های خودش یک سفر ساحل به ساحل ۳۸۶۰ کیلومتری برنامه‌ریزی کرده است.

 

این سفر از شهر لس‌آنجلس شروع می‌شود و کشنده مورد نظر از جاده بین ایالتی شماره ۱۰ عبور خواهد کرد که یکی از شلوغ‌ترین کریدورهای حمل بار در ایالات متحده به شمار می‌‌آید. سفر این کشنده پنج روز بعد از شروع در شهر جکسون‌ویل ایالت فلوریدا پایان خواهد گرفت. کمپانی امبارک معتقد است این سفر ثابت می‌کند که سفرهای طولانی سد راه کشنده‌ها و کامیون‌های خودران نخواهد بود.

البته این استارتاپ که مقر آن در شهر سان فرانسیسکو قرار دارد، از سال گذشته کامیون‌های کلاس ۸ خودش را در مسیرهای بین لوس آنجلس و ال پاسو به راه انداخته و به حمل کالاهای تولیدی شرکت الکترونیکس پرداخته است، ولی این سفر جدید بسیار طولانی‌تر است و گام بزرگی برای شرکت امبارک محسوب می‌شود. این شرکت دورنمایی از آینده به نمایش می‌گذارد که در آن کامیون‌ها و کشنده‌های خودران می‌توانند با حرکت ۲۴ ساعته در مسیرهای طولانی، کارآمدی سیستم‌های حمل و نقل را هر چه بیشتر افزایش بدهند.

 

اولین کشنده خودران امبارک
اولین کشنده خودران امبارک

الکس رودریگز، مدیر عامل شرکت امبارک می‌گوید:

«وقتی ما سفر بین لس آنجلس  تا ال پاسو را اعلام کردیم این وعده را نیز دادیم که این سفر اولین قدم از یک توسعه بسیار بزرگ‌تر خواهد بود. سفر ساحل به ساحلی که امروز طراحی کرده‌ایم چهار برابر طولانی‌تر از مسیر ال پاسو است که در گذشته همین مسیر کوتاه هم برای ما بسیار طولانی به نظر می‌رسید.»

در حال حاضر، در داخل کامیون‌های امبارک به منظور رعایت موارد ایمنی یک راننده حرفه‌ای نیز حضور دارد که پیوسته بر وضعیت جاده و عملکرد سیستم‌های کامیون نظارت می‌کند و آماده است تا در صورت لزوم کنترل کامیون را به دست بگیرد. البته چون فعالیت شخص راننده پیرو مقررات محدود کننده ساعات کار رانندگان است، این سفر بیشتر از زمانی طول می‌کشد که کامیون قادر باشد بدون راننده و بدون محدویت حرکت کند. هنگامی که کامیون‌های امبارک این آمادگی را پیدا کنند که به تنهایی و بدون راننده کمکی تردد کنند، انتظار می‌رود سفر ساحل به ساحل فقط دو روز طول بکشد. گفتنی است تجارت الکترونیک رو به رشد، نیازمند چنین سفرهایی است تا کالاها را در زمانی مناسب و معقول به دست مصرف کنندگان برساند.

سیستم امبارک بر نقشه‌های وضوح بالای جاده تکیه نمی‌کند، به این ترتیب لازم نیست قبل از شروع سفر کل نقشه مسیر وجب به وجب بررسی و مرور شود، در عوض، سیستم امبارک از ماشینی استفاده می‌کند که در هر لحظه با استفاده از حسگرها، مدلی از دنیای پیرامون را بازسازی می‌کند. ناوگان امبارک طی چند ماه گذشته نیز توسعه یافته و تعداد کامیون‌های آن از دو دستگاه به پنج دستگاه افزایش پیدا کرده است و بنا به گفته یکی از مدیران، این شرکت قصد دارد تا پایان سال تعداد کامیون‌هایش را به ۴۰ دستگاه برساند.