زمان مطالعه: < 1 دقیقه

یک خودرو مافوق صوت که به منظور دستیابی به سرعت ۱۰۰۰ مایل بر ساعت (حدود ۱۶۰۹ کیلومتر بر ساعت) و ثبت رکورد بیشترین سرعت بر روی زمین طراحی شده است، اولین تست عمومی‌اش را در انگلستان پشت سر گذاشت.

تأمین نیروی پیشران این خودرو که بلادهوند اس. اس. سی (Bloodhound SSC) نام دارد بر عهده یک موتور رولز رویس Ej200 گذاشته شده است که بر روی هواپیماهای جنگنده نصب می‌شود، البته در این خودرو چند راکت هم به یاری موتور می‌آیند. خودرو به گونه‌ای طراحی شده است که ظرف ۳.۶ ثانیه مسافتی معادل با یک مایل را پشت سر بگذارد.

بلادهوند اس. اس. سی چند روز پیش به صورت آزمایشی چند دور با سرعت پایین زد و با همین سرعت پایین هم توانست به سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت دست پیدا کند. این تست در فرودگاه نیوکوای در جنوب غربی انگلستان انجام گرفت ولی قرار است این خودرو در تابستان ۲۰۱۸ برای رسیدن به سرعت کامل ۱۰۰۰ مایل بر ساعت مورد آزمایش قرار بگیرد. آزمایش نهایی بلادهوند در صحرای هاکسین‌پن در آفریقای جنوبی انجام خواهد گرفت.

اندی گرین، خلبان هواپیماهای جنگنده، که آخرین رکورد سرعت بر روی زمین را در سال ۱۹۹۷ ثبت کرده است، بار دیگر پشت فرمان این غول مافوق صوت خواهد نشست و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰۰ مایل تلاش خواهد کرد.