زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آن طور که کمپانی آلمانی دیملر اعلام کرده است، تا سه سال آینده شاهد عرضه آکتروس برقی به بازار خواهیم بود. این شرکت یک گام بزرگ به جلو برداشته است و قرار است به زودی کامیون‌های eActros که هیچ آلایندگی تولید نمی‌کنند(برای خواندن مقاله ی  کنورث ZECT، پیش به سوی آلایندگی صفر!  کلیک کنید) را در اختیار برخی از مشتریان بگذارد تا کارآمدی و کم مصرفی آن را در شرایط واقعی روزمره مورد آزمایش قرار بدهند.

 

بنا به گفته کمپانی دایملر، آکتروس برقی (eActros) می‎‌تواند در سال ۲۰۲۱ به صورت کامل وارد خط تولید بشود. این کامیون که فقط با نیروی باتری کار می‌کند بیش از ۲۰۰ کیلومتر بُرد دارد و عملکرد بالایی از خودش نشان می‌دهد.

تعداد کامیون‌هایی که برای تست در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت ۱۰ دستگاه است که بارهایی به وزن ۱۸ تا ۲۵ تن را حمل خواهند کرد. این آزمایش میدانی ظرف چند هفته آینده شروع خواهد شد و تا اواسط سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت. هدف این برنامه آزمایشی این است که مقدار نیاز به انرژی برای برخی کاربردهای خاص را برآورد کند و صرفه اقتصادی و تأثیرات زیست‌محیطی کامیون‌های برقی در برابر کامیون‌های دیزلی را بسنجد.

دایملر به زودی بنز آکتورس برقی را آزمایش می‌کند.
دایملر به زودی بنز آکتورس برقی (eActros) را آزمایش می‌کند.

 

به گفته استفان بوشنر، مدیر کمپانی مرسدس بنز تراکس، این ناوگان آزمایشی در ابتدا بر حمل کالا در داخل شهرها تمرکز خواهد کرد، چون مسافت‌های داخل شهری به خوبی با میزان بُرد eActros مطابقت خواهد داشت. او می‌گوید: «ما کامیونی ساخته‌ایم که به طور خاص برای برقی بودن طراحی و پیکربندی شده است. البته فقط چند تغییر فنی روی کامیون آکتروس صورت گرفته و وظیفه تأمین نیرو نیز بر عهده یازده باتری لیتیوم-یونی گذاشته شده است، هر جا هم امکان‌پذیر بوده از اجزاء و قطعاتی که از قبل داشته‌ایم و آماده استفاده بوده‌اند، استفاده کرده‌ایم.»

تست جاده‌ای به بهینه‌سازی قطعات کمک می‌کند و نتایج آن توسط مرسدس بنز منتشر خواهد شد تا مصرف‌کنندگان این فرصت را به دست بیاورند که برای حمل و نقل‌های جاده‌ای‌شان برنامه‌ریزی کنند و بتوانند مدل‌های جدیدی برای امور لجستیک خودشان طراحی نمایند.