زمان مطالعه: < 1 دقیقه
تا به اینجای کار می‌دانیم که کمپانی فورد از سرویس‌های تحویل پیتزا و تاکسی‌های بدون راننده استفاده می‌کند ولی به نظر می‌رسد این خودروساز آمریکایی قصد دارد در آینده ماشین‌های پلیس خودرانی بسازد که در خیابان‌های شهر به گشت‌زنی بپردازند.

به این ترتیب، شاید فیلم‌های علمی-تخیلی مانند ربوکاپ روزی به واقعیت تبدیل شوند و یک خودرو گشت‌زنی پلیس بتواند پا به پای پلیس‌های انسانی  فعالیت کند.

در آینده خودروهای پلیس بدون راننده در خیابان‌ها گشت خواهند زد!
در آینده خودروهای پلیس بدون راننده در خیابان‌ها گشت خواهند زد!

البته استفاده از چنین خودرویی فقط بدان معنا نیست که فناوری ارتقاء پیدا کرده است، بلکه دیدگاه کمپانی فورد از این موضوع را نشان می‌دهد که در آینده ماشین‌های خودران چگونه نیروهای پلیس در متحول خواهند کرد. یک ماشین پلیس فورد علاوه بر این که به طور کامل خودران خواهند بود، می‌تواند با تجهیزات دیگری مانند دوربین‌های سرعت نیز تعامل داشته باشد و به رد و بدل کردن اطلاعات بپردازد. البته این خودرو برای این که بتواند متخطیان از سرعت مجاز را تشخیص بدهد، باید خودش به دوربین و سایر تجهیزات لازم مجهز باشد و حتی به اندازه‌ای هوشمند باشد که بتواند محل مخفی شدن آن‌ها را هم پیدا کند. این ماشین‌ها قادر خواهند بود به خودرویی که با سرعتی بیشتر از حد مجاز حرکت می‌کند اخطار بدهند و از راه دور برایش قبض جریمه صادر کنند.