زمان مطالعه: ۲ دقیقه

جدی‌ترین نیاز رانندگان ایمنی است و همیشه باید در اولویت باشد. با این حال، ممکن است حوادثی غیرقابل پیش‌بینی رخ بدهد که گاهی اوقات کنترل آن در دست راننده نباشد. با در نظر گرفتن این واقعیت، گاهی اوقات موارد غیر قابل کنترل و غیر قابل پیش‌بینی تقدیر و سرنوشت نام می‌گیرند. در واقع، شما همیشه نمی‌توانید رویدادها را مدیریت کنید و شاید همین دلیل اصلی برای این است که دعا به رانندگان امید و انگیزه می‌دهد.

اینکه رانندگان چرا به دعا نیاز دارند را می تواند به قسمت اول مقاله دعای رانندگان  مراجعه کنید و برای مطالعه سبک زندگی منحصر به فرد رانندگان کامیون به قسمت دوم مقاله دعای رانندگان مراجعه فرمایید.

دور ماندن از خانه برای مدت‌های طولانی

همان‌‌طور که رانندگان و خانواده‌هایشان می‌دانند، روزها و هفته‌ها دور ماندن از افرادی که دوست‌شان داریم کار دشواری است. درست است که هر انسانی به زمانی برای فراغت و تنها بودن نیاز دارد تا باتری‌هایش را شارژ کند ولی گاهی اوقات حتی یک روز ندیدن اعضاء خانواده نیز می‌تواند سخت باشد. با این که رانندگان همه روزه افراد جدیدی را می‌بینند و شاید دوستان جدیدی پیدا کنند، ولی حساب افراد خانواده با دیگران فرق می‌کند. فقط اعضاء خانواده می‌توانند شما را بی قید و شرط دوست داشته باشند و وقتی در خانه نیستید برایتان دعا کنند. خانواده‌ رانندگان، همیشه به یاد آن‌ها هستند و می‌خواهند مطمئن شوند که آن‌ها صحیح و سالمند. با این حال، همیشه این امکان برای خانواده‌ها وجود ندارد که با رانندگان صحبت کنند و ممکن است حتی ماه‌ها آن‌ها را نبینند، بنابراین راهی به جز دعا کردن باقی نمی‌ماند.

پیدا کردن توقفگاه‌های آرام و راحت

همان‌طور که می‌دانید در توقفگاه‌های عمومی کنار جاده همیشه نمی‌توان آرامش را پیدا کرد. یکی دیگر از مشکلاتی که بر سر راه رانندگان قرار دارد این است که ممکن است به مسیرهایی بروند که با آن‌ها آشنایی ندارند.

با این که ظرف چند سال گذشته توقفگاه‌ها کیفیت بهتری پیدا کرده‌اند ولی اقامت شبانه در هر توقفگاهی نمی‌تواند امن باشد. وقتی این موضوع را در نظر بگیریم، مشکل دیگری که برای رانندگان وجود دارد محل توقف کامیون است. البته در سال‌های اخیر و با پیشرفت‌هایی که در تکنولوژی حاصل شده، برای پیدا کردن یک توقفگاه خوب راه‌های زیادی وجود دارد. برای مثال، اپلیکیشن‌هایی مانند fuel tool  می‌توانند اطلاعات مناسبی در مورد توقفگاه‌های ارزان در اختیار رانندگان بگذارند.

حمل و نقل

همان‌طور که در بالا مشاهده شد، جاده‌ها گاهی اوقات دشمن راننده‌ها هستند، حتی برای رانندگان بسیار با تجربه. البته علاوه بر ایمنی راننده، ایمنی و سلامت بار نیز باید حفظ شود. همان‌طور که می‌دانید رانندگان همه رقم بار حمل می‌کنند، از مواد قابل اشتعال گرفته تا بارهای سنگینی که گاهی اوقات باید از روی دریاچه‌های منجمد عبور داده بشود.

بزرگراه‌های طولانی

بزرگراه‌های بی پایان همیشه غیر قابل پیش‌بینی هستند. این عدم قطعیت باعث می‌شود رانندگان در جاده مردد و دو دل باشند و نگرانی‌هایی در مورد مسیری که می‌روند داشته باشند.  شاید به همین علت است که همیشه دعا می‌خوانند و برایشان به یک عادت روزانه تبدیل شده است. بسیاری از رانندگان هر بار قبل از حرکت و رفتن به جاده، دعا می‌کنند تا از خطرات و مشکلاتی که ذکر شد در امان باشند و صحیح و سالم به منزل برگردند.

در ادامه شما رو به خواندن مقاله ای درمورد بررسی عوامل وقوع حوادث رانندگی در کشور دعوت میکنم .