زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در صورت بازگشایی مرز پرویزخان مردم منطقه حداقل به‌جای رفتن به باشماق از مسیر منزل خود تردد می‌کنند که برای رانندگان در شرایط پر استرس بعد از زلزله آرامش زیادی به همراه دارد و درعین‌حال هم برای خانواده داغدار زلزله‌زدگان بهتر است.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی دالاهو شایان در خصوص تأثیر بازگشایی مرز پرویزخان در معیشت زلزله‌زدگان استان کرمانشاه گفت: امیدوار هستیم که هر چه زودتر مرز برای امرارمعاش مردم محروم منطقه بازگشایی بشود.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی دالاهو شایان در خصوص آخرین وضعیت مرز پرویزخان، گفت: متأسفانه هیچ تغییری در وضعیت قبلی حاصل نشده است و ما  هم‌چنان منتظر حمایت مسئولان برای بازگشایی مرز پرویز خان هستیم.

وی بابیان اینکه مثل سابق شایعات بازگشایی مرز زیاد است، ادامه داد: با این‌حال اکنون شرایط با یک ماه پیش متفاوت است و ما امیدوارم به دلیل وضعیت بدی که زلزله اخیر کرمانشاه برای مردم ایجاد کرده است حداقل مرز برای امرارمعاش مردم محروم منطقه بازگشایی بشود.

دلاوری در خصوص تأثیر بازگشایی مرز پرویزخان در معیشت زلزله‌زدگان استان  گفت: خیلی از مردم سرپل‌ذهاب به شغل کامیون‌داری مشغول هستند و جزو این صنف هستند. از وقتی مرز بسته‌شده کامیون‌داران مجبور هستند مسافت زیادی را طی کنند و از مرز باشماق عبور کنند. در صورت بازگشایی پرویزخان حداقل به‌جای رفتن به مرز باشماق  از مسیر منزل خود تردد می‌کنند که برای رانندگان در شرایط  پراسترس بعد از زلزله آرامش زیادی به همراه دارد و درعین‌حال هم برای خانواده داغدار زلزله‌زدگان بهتر است.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی دالاهو شایان ادامه داد: مردم منطقه قصر شیرین هم که اکثراً در گمرک مشغول هستند  و از این طریق ایجاد درآمد می‌کنند و در عین‌حال  اکثر روستاهای بین سرپل‌ذهاب تا قصرشیرین هم بعد از دامداری و کشاورزی متکی به همین درامد کامیون‌داری وگمرگی هستند که متأسفانه الان قطع‌ شده است.

مرز پرویزخان مرز رسمی بین ایران و عراق است که از مهرماه امسال و در پی اعلام استقلال کردستان عراق،  بسته‌شده  است.

کارشناسان معتقدند بسته ماندن مرز پرویزخان، عامل تقویت حضور ترکیه و چین در بازار عراق است و صادرات ایران به‌ویژه صادرات استان کرمانشاه را کاهش می‌دهد.