زمان مطالعه: < 1 دقیقه

شرکت یونایتد پارسل سرویس (UPS) اخیراً به بزرگترین خریدار کامیون‌های تسلا سمی تبدیل شده است. این شرکت که ارائه دهنده خدمات حمل و نقل و لجستیک در آمریکا است هفته گذشته اعلام کرد تصمیم دارد تعداد ۱۲۵ دستگاه کامیون برقی تسلا سمی را سفارش بدهد. پیش از این تاریخ، شرکت پپسیکو که در زمینه توزیع اسنک و نوشیدنی فعالیت می‌کند ۱۰۰ دستگاه از این کامیون‌ها را سفارش داده بود که تا هفته قبل بزرگترین سفارش محسوب می‌شد. گفتنی است شرکت‌هایی مانند وال‌مارت و سیسکو نیز سفارش‌هایی به ثبت رسانده‌اند.

 مدیر اطلاعات و مهندسی شرکت UPS معتقد است این کامیون‌های برقی ساختارشکن، ما را به دوران جدیدی هدایت می‌کنند که در آن ایمنی بسیار بالاست، به محیط‌ زیست آسیب نمی‌رسد و هزینه مالکیت به طور قابل ملاحظه‌ای پایین می‌آید.

 البته کامیون‌های جدید تسلا به ناوگان کنونی شرکت UPS اضافه خواهند شد. این ناوگان نیز از سوخت‌های غیر سنتی مانند گاز طبیعی، برق و پروپان استفاده می‌کند. شرکت UPS جزو اولین شرکت‌هایی خواهد بود که کامیون‌های سمی را روی جاده می‌اندازد و هدفش این است که تا سال ۲۰۲۵ میزان تولید گازهای گلخانه‌ای ناوگان خودش را دستکم ۱۲ درصد کاهش بدهد.