زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آن‌طور که به نظر می‌رسد، ایلان ماسک یک مشتری جدید برای محصولاتش پیدا کرده است. کمپانی فدکس (FedEx) به تازگی اعلام کرده است ۲۰ دستگاه کشنده تمام برقی تسلا سمی (Semi) را سفارش داده است. تولید این کشنده تمام برقی قرار است از سال ۲۰۱۹ آغاز شود و شرکت حمل و نقل فدکس نیز تصمیم گرفته آن را به ناوگانش اضافه کند، به این ترتیب، فدکس به جمع شرکت‌های بزرگی ملحق خواهد شد که تصمیم دارند برای عملیات حمل و توزیع کالا از تسلا سمی استفاده کنند. پیش از این شرکت UPS، ۱۲۵ دستگاه، شرکت پپسیکو (PepsiCo) 100 دستگاه و شرکت AnheuserBusch، ۴۰ دستگاه کشنده تسلا سمی را سفارش داده بودند. آن‌طور که تحلیلگران صنعت حمل و نقل می‌گویند، کمپانی تسلا در حال حاضر سفارش خرید چندین صد دستگاه از این کشنده تمام برقی را دریافت کرده است.

وقتی پاییز گذشته کشنده سمی در کالیفرنیا رونمایی شد، مدیر کمپانی تسلا اعلام کرد که این کشنده جدید ۵۰۰ مایل بُرد دارد و برای انجام عملیات روزمره عالی است. از دیگر مزایایی که ایلان ماسک برای این کشنده برشمرده است می‌توان به این موارد اشاره کرد:

-شارژ ۴۰۰ مایلی فقط در ۳۰ دقیقه

-موتور برقی که ۱ میلیون مایل گارانتی دارد و لنت ترمزهایی که به اندازه خود کامیون عمر می‌کنند.

-۲۰%  هزینه پایین‌تر تعمیر و نگهداری در مقایسه با کامیون‌های دیزلی

-ارائه سیستم‌های اتوپایلوت خودران به صورت استاندارد

-شروع تولید انبوه در سال ۲۰۱۹

آن‌طور که ایلان ماسک می‌گوید، مهندسین تسلا از سال ۲۰۱۸ تاکنون پیوسته در تلاشند تا طراحی سمی را پیش از شروع تولید باز هم بهتر کنند.

گفتنی است کمپانی فدکس سابقه‌ای طولانی در نوآوری و تلاش برای یکپارچه کردن شبکه‌های حمل و نقل بین‌المللی دارد. مایک دوکر، مدیر این شرکت می‌گوید: «سرمایه‌گذاری ما بر روی این کشنده‌های برقی بخشی از تلاش ما برای بالا بردن ایمنی جاده است، از طرفی سعی می‌کنیم با این کار آسیب‌های زیست‌محیطی را نیز کاهش بدهیم.»