زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شاید یکی از عجیب‌ترین ماجراها در صنعت خودرو این باشد که کمپانی بیوک فقط به لطف موفقیتش در بازار چین توانست عقب‌ماندگی‌هایش را جبران کند، ولی این تمام داستان نیست.

با این که بیوک در بازار خودرو چین موفقیت‌های چشمگیری به دست آورده است، ولی در وطن خودش یعنی آمریکا نیز توانسته از آکورا، اینفینیتی، لینکلن و حتی آئودی پیشی بگیرد. اگر نگاه دقیقی به محصولات بیوک  بیندازید، متوجه می‌شوید که این خودروساز هنوز هم فعال است و سرپاست، چون دقیقاً خودروهایی را تولید می‌کند که با سلیقه مشتریان در سال ۲۰۱۷ و حتی ۲۰۱۸ جور در می‌آید.

بیوک Enclave  مدل ۲۰۱۸ یک کراس‌اوور بزرگ با سه ردیف صندلی است و علاوه بر این که بزرگ و زمخت است، با شکوه نیز هست. بیوک Enclave مدل ۲۰۱۸ برای بازپس‌گیری سهم خودش از بازار کار بزرگی انجام داده است، هر چند به اندازه رقبایی مانند آکورا MDX و آئودی Q7 حجیم و گنده نیست.

در قسمت عقب، بخش‌های اضافی حذف شده، به این ترتیب، خودرو چالاک و امروزی به نظر می‌رسد. در قسمت داخل نیز تزئینات چوبی به چشم می‌خورد که در کنار روکش‌های صندلی قهوه‌ای رنگ بسیار زیبا به نظر می‌رسند. چرم مشکی، چرم قهوه‌ای، چوب و فلز همه دست به دست هم داده‌اند تا قلمرویی لوکس و خاص در کابین ایجاد کنند. در داخل کابین، دو ردیف صندلی و یک صندلی سه نفره و تاشو در پشت سر آن‌ها قرار گرفته است و این کراس‌اوور را قادر می‌سازد ۶ سرنشین را به راحتی در خودش جا بدهد. نویزگیر سیستم صوتی نیز تضمین می کند که همه سرنشینان از صدای موسیقی لذت خواهند برد.

تأمین نیروی پیشران بیوک Avenir بر عهده یک موتور شش سیلندر ۳.۶ لیتری گذاشته شده است که بسیار بی سر و صداست، گیربکس نه سرعته اتوماتیک نیز کارش را بی وقفه و درست انجام می دهد و شاید یکی از بهترین گیربکس های اتوماتیک موجود در بازار باشد.

البته شاید کیفیت سواری بیوک Avenir زیاد چنگی به دل نزند و خودرو اسپرتی هم نباشد ولی راهنورد بسیار خوبی است و کیلومترها راه می‌بلعد و به راحتی پشت سر می‌گذارد!