زمان مطالعه: < 1 دقیقه

کمپانی فرایتنر این هفته در نمایشگاهی که در شهر لاس‌وگاس برگزار شد از موتور دیزلی جدیدی به نام Detroit DD8 رونمایی کرد. این موتور میان‌رده، جایگزین مناسبی برای موتور کامینز L9 خواهد بود و روی کامیون‌های فرایتنر ۱۰۸SD، فرایتنر ۱۰۶SD و فرایتنر ۱۱۴SD نصب خواهد شد.

به گفته مدیران کمپانی فرایتنر، این موتور که می‌تواند بین ۲۶۰ تا ۳۵۰ اسب‌بخار نیرو و ۸۹۵ تا ۱۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند جایگزین بسیار مناسبی برای موتور کامینز L9 محسوب می‌شود.در واقع، این موتور شش سیلندر و ۷.۷ لیتری، نسخه بزرگتری است از موتور چهار سیلندر DD5 که در سال ۲۰۱۶ معرفی شده بود.

بهتر است بدانید موتور کامینز L9 یک موتور دیزل ۸.۹ لیتری است که برای مدت‌هایی طولانی موتور مورد علاقه رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل بوده و به ویژه روی کامیون‌های میکسر بسیار خوب جواب داده است.

به اعتقاد مدیر بازاریابی کمپانی فرایتنر، موتور DD8 آمیزه‌ای است از قدرت، استحکام و مصرف پایین و برای کاربردهای روزمره و توزیع کالا بسیار مناسب است. این موتور در مقایسه با موتورهای دیزل بزرگ، صدها پوند سبک‌تر است و این امر باعث می‌شود ظرفیت بارگیری کامیون افزایش پیدا کند. گیربکسی که در کنار این موتور قرار می‌گیرد، گیربکس اتوماتیک آلیسون ۳۰۰۰ RDS است و می‌تواند بیشترین نیرو را از این موتور بیرون بکشد.