زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به جرأت می تواند گفت کاسکادیا (Cascadia) جدید پیشرفته‌ترین کشنده‌ای است که کمپانی فرایتنر تا به حال طراحی و تولید کرده است و به مقدار بسیار قابل ملاحظه‌ای هزینه مالکیت و تعمیر و نگهداری را برای مشتریان کاهش خواهد داد. کمپانی فرایتنر که زیر مجموعه شرکت دایملر محسوب می‌شود، این کشنده جدید را صدها ساعت آزمایش کرده، در تونل باد محک زده و آن را هزاران کیلومتر در بزرگراه‎‌های واقعی تست کرده تا بتواند طراحی‌اش را ارتقاء بدهد.

مهندسان هنگام طراحی کاسکادیا جدید اهدافی مانند کاهش حداکثری مصرف سوخت را مد نظر داشته‌اند. این کشنده جدید به پیشرانه DetroitTM Powertrain مجهز شده است که بسیار کم مصرف است و می‌تواند ۴۰۰ اسب‌بخار نیرو و حدود ۲۳۷۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه در کنار گیربکس دو وضعیته DT12 قرار می‌گیرد. گیربکس جدید نیز به گونه‌ای ارتقاء یافته است که با استفاده از چرخ‌دنده‌هایی فوق صیقلی، اصطکاک و در نتیجه مصرف سوخت را کاهش بدهد. در این گیربکس از واسکازینی مخصوص با گرانروی پایین استفاده شده است. علاوه بر این، کاسکادیا جدید به آخرین نسل از نرم‌افزار مدیریت موتور IPM4 نیز مجهز است که با

GPS کار می‌کند و مسیر پیش رو را از قبل ارزیابی کرده و نیروی موتور را بر اساس آن تنظیم می‌کند تا باز هم بیشتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود.

کاسکادیا (Cascadia)

کاسکادیا جدید از یک طراحی تازه با ترکیبی آیرودینامیک بهره می‌برد که بازنگری‌های زیادی در آن صورت گرفته تا به کاهش مصرف سوخت کمک کند. تجهیزاتی مانند زه بالای درب، آینه‌های جانبی بیضوی شکل، سقف شیبدار، سپر یکپارچه با بادشکن و آنتن‌های یک تکه به صورت استاندارد در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند، علاوه بر این، پکیج‌های Aero و AeroX نیز به صورت سفارشی به فروش می‌رسند که با مدیریت جریان باد، ویژگی‌های آیرودینامیک را بالاتر می‌برند.

در داخل کابین کاسکادیا جدید نیز به روزرسانی‌های زیادی صورت گرفته است، از چیدمان آمپرها و دکمه‌های کنترلی در بخش راننده گرفته تا تغییراتی در بخش اسلیپر. فرمان‌پذیری و هندلینگ نیز به گونه‌ای ارتقاء یافته است که راننده راحت‌تر باشد. سیستم تعلیق جدید جلو کیفیت سواری را بالا می‌برد و پستی و بلندی‌های جاده را به خوبی جذب می‌کند. پایه فرمان نیز کمی به سمت جلو آورده شده تا کنترل فرمان با دقت بیشتری صورت بگیرد و کمتر باعث خستگی راننده بشود.

همانطور که می‌دانید، مدل قدیمی کاسکادیا یکی از تندروترین کشنده‌های روی جاده به شمار می‌آمد ولی کاسکادیا جدید به لطف استفاده از دماغه کم ارتفاعش، از آن هم سریع‌تر و چالاک‌تر شده است. علاوه بر این، مهندسان فرایتنر با استفاده از فناوری ۳M Thinsulate در یک پکیج سفارشی، موفق شده‌اند صدای داخل کابین را به میزان بسیار قابل ملاحظه‌ای کاهش بدهند، البته موتور به گونه‌ای طراحی شده است که لرزش کمتری داشته باشد و روپوش آن نیز با استفاده از فناوری Quiet Steel ساخته شده است.

در ساخت چراغ‌های جلو کاسکادیا جدید از یک سیستم تمام LED و بسیار نوآورانه استفاده شده است. علاوه بر آن، نور پایین، نور بالا، چراغ‌های روزتاب، چراغ مخصوص پارک و چراغ‌های راهنما نیز از جنس LED هستند و در آب و هوای نامناسب یا هنگام شب، دیدی بسیار عالی در اختیار

راننده قرار می‌دهند. به این ترتیب، راننده می‌تواند اشیاء روی جاده را بهتر تشخیص بدهد و میزان خستگی چشم نیز کاهش پیدا می‌کند.

پکیج ایمنی Assurance 4.0 DetroitTM که به صورت سفارشی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد شامل تجهیزاتی نظیر دستیار ترمز فعال، سیستم تشخیص اجسام ثابت، کروز کنترل تطبیقی و سیستم هشدار عبور از خط به همراه تصویربرداری ویدئویی است. این پکیج ایمنی از دسته‌های کنترلی یکپارچه‌ای بر روی داشبورد بهره می‌برد که دم دست راننده هستند و از طریق آن‌ها می‌توان به سیستم‌های الکترونیکی موتور و گیربکس نیز دسترسی پیدا کرد.

کاسکادیا (Cascadia)