زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آن طور که کمپانی نیسان به تازگی اعلام کرده است، این شرکت قصد دارد در نمایشگاه CES از فناوری جدیدی رونمایی کند که خودروها را قادر می‌سازد سیگنال‌های صادر شده از مغز راننده را تفسیر کنند.

بنا به گفته این خودروساز ژاپنی، فناوری مغز-به-خودرو، زمان واکنش را کاهش داده و به خودروها اجازه می‌دهد خودشان را با خواسته‌های راننده وفق بدهند. این فناوری هنگامی که راننده تصمیم به انجام کاری، مانند پیچیدن فرمان می‌گیرد، سیگنال‌های آن را در مغز راننده تشخیص می‌دهد و با سرعت خودش را برای انجام این کار آماده می‌کند.

باز هم بنا به گفته کمپانی نیسان، این فناوری می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی به دغدغه‌ها و نگرانی‌های راننده پی ببرد. در واقع، فناوری مغز-به-خودرو نیسان، بخشی از ابداعات هوشمند نیسان است که می‌توانند اعمال و نگرانی‌های راننده را از قبل پیش‌بینی کند. به اعتقاد یکی از مدیران نیسان، وقتی مردم درباره ماشین‌های خودران فکر می‌کنند، درباره آینده و زمانی که انسان‌ها کنترل را به دست ماشین‌ها می‌سپارند دیدگاهی بسیار شخصی دارند، ولی فناوری مغز-به-خودرو به گونه‌ای دیگر عمل کرده و از سیگنال‌های مغز خود افراد استفاده می‌کند تا رانندگی را به کاری مهیج‌تر و لذت‌بخش‌تر تبدیل کند.

کمپانی نیسان در نمایشگاه CES امسال از دستگاه شبیه‌ساز رانندگی استفاده خواهد کرد تا برخی از امکانات این فناوری را به نمایش بگذارد. این دستاورد به عنوان یک شتاب‌دهنده‌ برای نوآوری‌های بیشتری عمل خواهد کرد که در سال‌های آینده در محصولات نیسان به کار گرفته خواهند شد.