زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آن‌طور که کمپانی هیوندای به تازگی اعلام کرده است، هیوندای آیونیک مدل ۲۰۱۸ یک هیبرید-پلاگین خواهد بود که بیش از ۶۵۰ مایل (حدود ۱۰۰۰ کیلومتر) برد خواهد داشت و فقط با موتور برقی می‌تواند ۴۰ کیلومتر راه بپیماید.

این سدان جمع و جور پس از آیونیک Electric و آیونیک Hybrid، سومین محصولی است که از خط تولید هیوندای آیونیک خارج می‌شود و مصرف موتور بنزینی آن در سیکل ترکیبی به ۵ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد، گفتنی است چنانچه موتور برقی نیز در کنار آن به کار گرفته شود، میزان مصرف سوخت به عدد باور نکردنی ۲ لیتر  در هر صد کیلومترکاهش می‌یابد!

تامین نیروی پیشران هیوندای آیونیک مدل ۲۰۱۸ بر عهده یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر از نوع Kappa گذاشته شده است که در کنار یک موتور برقی ۴۵ کیلوواتی قرار می‌گیرد. یک باتری لیتیوم-یونی نیز نیروی موتور برقی را فراهم می‌کند.

موتور بنزینی ۱۰۴ اسب‌بخار نیرو و حدود ۱۴۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، موتور برقی نیز ۶۰ اسب‌بخار به قدرت کلی خودرو می‌افزاید. نیروی تولید شده توسط یک گیربگس شش سرعته و دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود و به خودرو اجازه می‌دهد به حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.