زمان مطالعه: < 1 دقیقه

عصر اتومبیل‌های خودران فرا رسیده است ولی شاید همه نخواهند این واقعیت را قبول کنند! ماشین‌های خودران سطح ۳ هم اکنون در دسترس هستند و ماشین‌های سطح ۴ و سطح ۵ هم در راهند. ماشین‌های خودران سطح ۵ نیازی به دخالت انسانی نخواهند داشت، به این ترتیب به غربیلک فرمان هم نیازی نخواهد بود. باور نمی‌کنید؟ پس فقط یک دهه صبر کنید.

با این تفاسیر بر سر ماشین‌های اسپرتی مانند پورشه ۹۱۱ چه خواهد آمد؟ کل محصولات پورشه و دیگر برندهایی که بر رانندگی پر شور و حال تمرکز دارند، چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد؟ پاسخ این است که این محصولات به نوعی خودشان را فناوری‌های روز وفق خواهند داد.

کمپانی پورشه همیشه به رانندگان و انتخاب آن‌ها پایبند است و یکی از مدیران آن به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که از این به بعد دو گزینه پیش روی مشتریان خواهد بود: اینکه می‌خواهند برانند یا می‌خواهند رانده شوند! به گفته این مقام ارشد، پورشه یکی از آخرین خودروسازانی خواهد بود که ماشین‌هایی با غربیلک فرمان تولید خواهد کرد. گفتنی است کمپانی پورشه در حال حاضر به شدت مشغول کار بر روی تولید و ارتقاء سیستم‌های خودران است و محصولات آینده این شرکت توانایی حرکت در ترافیک شدید و همچنین پارک کردن بدون دخالت انسان را خواهند داشت.