زمان مطالعه: ۳ دقیقه

استفاده از یک هدست بلوتوث در یک خودرو سواری با استفاده از آن در یک تریلی ۱۸ چرخ بسیار متفاوت است. وقتی قرار باشد مدت‌های زیادی را در جاده بگذرانید، آن وقت نمی‌توانید هر ۱۰۰ کیلومتر بایستید و هدست را شارژ کنید. وقتی هم بخواهید تقریباً یک روز کامل هدست بر سر بگذارید، به طور قطع باید هدست سبک و راحتی انتخاب کنید. به این ترتیب، بسیاری از هدست‌هایی که برای رانندگی‌های معمولی عالی و کاربردی هستند، برای رانندگان سنگین کاربرد چندانی ندارند.

 

وقتی به رانندگی با خودروهای سنگین می‌پردازید، شرایط قدری فرق می‌کند و شما باید با سر و صدای جاده‌های ناهموار، صدای باد و غرش موتور کامیون دست و پنجه نرم کنید. رانندگان کامیون به هدستی نیاز دارند که سر و صدای محیط اطراف را دوچندان نکند و مشکل جدیدی به وجود نیاورد. به این ترتیب، باید گفت با این که بسیاری از هدست‌ها برای خودروهای استاندارد مناسب هستند ولی به گونه‌ای طراحی نشده‌اند که بتوانند از پس شرایط سخت موجود در کامیون‌ها بر بیایند.(برای مطالعه در مورد خواندنی های جالب در مورد کشنده های سنگین کلیک کنید)

 

چگونه یک هدست مناسب برای کامیون انتخاب کنیم

*کیفیت صدا

صداها نباید مبهم باشند و نباید به زحمت صدای کسی که با شما صحبت می‌کند را بشنوید. این نکته به ویژه برای رانندگان کامیونی اهمیت دارد که در مناطق دور افتاده ای کار می‌کنند که پوشش موبایلی مناسبی ندارند. وقتی کیفیت پایین صدای هدست را با ارتباط موبایلی نامناسب ترکیب کنید، احتمال این که هر دو طرف مکالمه ناراضی باشند بالا می‌رود و حتی ممکن است تماس قطع شود.

 

چه نوع از هدست‌ بلوتوث برای رانندگان کامیون مناسب هستند؟

 

 *کیفیت صدای میکروفون هدست

اگر کیفیت صدای میکروفون خوب باشد، دیگران نیز صدای شما را خوب خواهند شنید. البته بدون این که از میکروفون استفاده کنید نمی‌توان درباره کیفیت آن قضاوت کرد، به این ترتیب شاید در این مورد مجبور باشید به اطلاعاتی که در دست دارید و نیز به نظرات دیگران اعتماد کنید.

* راحتی

که معمولاً بدون استفاده کردن از یک هدست نمی‌توان درباره آن نظر داد. برای رانندگی های طولانی مدت، باید از هدستی استفاده کنید که بعد از گذشت چند ساعت شما را خسته نکند. بهتر است هدست‌هایی را انتخاب کنید که برای استفاده طولانی طراحی شده‌اند و طرحی ارگونومیک دارند. به این ترتیب، با چند ساعت استفاده از آن‌ها خسته نخواهید شد.

*از بین بردن نویز

برخی از تولید کنندگان توان نویزگیری ۹۵ درصدی را برای هدست‌ها عنوان می‌کنند ولی این اعداد و ارقام  درک مناسب از کیفیت صدا به دست نمی‌دهند. در این مورد نیز بهتر است خودتان قدرت نویزگیری را امتحان کنید تا به صورت واقعی بتوانید آن را ارزیابی کنید.( گاهی شما برای فرار از تنهایی به گوش دادن موسیقی پناه میبرید،آیا می دانید بسیاری از رانندگان کامیون حمل و نقل جاده ای برای هوشیار ماندن به چه روش های مضرری دست میزنند؟برای مطالعه این مقاله کلیک کنید)

*بُرد هدست

در بیشتر مواقع، نیازی نیست که رانندگان کامیون نگران میزان بُرد هدست باشند چون معمولاً تلفن همراه در داخل کابین کامیون و در نزدیکی آن‌ها قرار دارد ولی اگر می‌خواهید هنگام صرف صبحانه در رستوران یا هنگام سوختگیری در پمپ بنزین نیز از هدست استفاده کنید، آن وقت باید به گزینه بُرد توجه نشان بدهید.

*شارژ هدست

بهتر است به این نکته که هدست چقدر شارژ نگه می‌دارد نیز توجه کنید. هدف اصلی فناوری بلوتوث این است که به شما کمک کند از شر کابل‌ها و سیم‌های اضافی خلاص شوید و نیازی به استفاده از باتری‌های یدکی نداشته باشید. اگر یک هدست فقط به اندازه نصف روز شارژ نگه دارد، برای رانندگان کامیون گزینه مناسبی نخواهد بود.

*وزن سبک

در مجموع و به طور خلاصه باید گفت یک هدست مناسب باید به اندازه‌ای سبک باشد که حتی آن را احساس نکنید، نویزگیر خوبی داشته باشد تا بتوانید در جاده تماس‌هایی با کیفیت برقرار کنید و بدون این که کیفیتش را از دست بدهد بتواند صدها ساعت برایتان کار کند.

منبع: Nerd Techy