زمان مطالعه: < 1 دقیقه

کامیون‌های بدون راننده‌ی ولوو در معادن

چندین سال است که کمپانی‌های تکنولوژیکی همچون تسلا و اتو در حال توسعه‌ی کامیون‌های بدون راننده هستند. در سال ۲۰۱۶ کامیون بدون راننده‌ی اتو چند ده کیلومتری را در راننده حرکت کرد و توجهات را به خود جلب نمود؛ اما اخیراً ولوو تراکس این عملکرد بدون راننده را وارد مرحله‌ی دیگری کرده و البته آن را با استفاده از ۶ کامیون بدون راننده‌ی FH16 در معادن نروژ انجام داده است.( در مورد افزایش نگرانی ها در مورد شرکت تسلا بخوانید )

 

کامیون‌های بدون راننده‌ی ولوو در معادن

برای اولین تست دنیای واقعی، دو راننده‌ی ایمنی نیز پشت فرمان حضور خواهند داشت اما کامیون کاملاً خودران خواهد بود. این تست از جایی آغاز می‌شود که پر از سنگ‌آهک است. از آنجا کامیون ولوو ۱۰۰ متر را از درگاه باز تا رسیدن به تونل طی خواهد کرد و طول مسیر هم به ۳.۵ کیلومتر خواهد رسید. FH16 سپس مسیر کوتاهی را طی کرده و وارد دومین تونل با طول ۸۰۰ متری خواهد شد.(در مورد خطرات کامیون‌های خودران برای شغل کامیونداران بخوانید )

کامیون‌های بدون راننده‌ی ولوو در معادن

 

در پایان تونل دوم کامیون‌های ولوو وارد سایت سنگ‌شکن می‌شوند. اینجاست که کامیون‌ها در موقعیت برعکس قرار می‌گیرند تا سنگ‌آهک داخل آن‌ها ریخته شود. کامیون‌های موردبحث با دقت محموله‌ی خود را حمل کرده و نهایتاً شاهد یک موفقیت عظیم برای اولین تست دنیای واقعی کامیون‌های خودران خواهیم بود که موفقیتی فوق‌العاده برای ولوو محسوب می‌شود.(در مورد کشنده بدون کابین ولوو بخوانید )

کامیون‌های بدون راننده‌ی ولوو در معادن

 

ولوو تلاش دارد انعطاف و راندمان بهتری برای مشتریان فراهم کند. با این تکنولوژی جدید، ولوو راه‌حل‌های پیشرفته‌ای را پیش روی مشتریان خواهد گذاشت که این امر باعث بهبود خروجی کارها می‌شود.

 

منبع: پدال