زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آن‌طور که کمپانی کیا در نمایشگاه CES اعلام کرده است، این خودروساز کره‌ای قصد دارد ماشین‌های خودران سطح ۴ خودش را تا سال ۲۰۲۱ روانه بازار کند و تست این ماشین‌های بدون راننده نیز سال آینده در معابر عمومی آغاز خواهد شد. این خودروساز تصمیم گرفته است ناوگان بزرگی از ماشین‌های خودران را از سال ۲۰۱۹ در معابر عمومی مورد آزمایش قرار بدهد تا زمانی که در سال ۲۰۲۱ ماشین‌های خودران سطح ۴ را در “شهرهای هوشمند” مورد آزمایش قرار بدهد.

شهرهای هوشمند آینده از زیرساخت‌ها و سطحی از ارتباطات بهره خواهند برد که استفاده از ماشین‌های خودران سطح ۴ را ممکن می‌سازد و به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون دخالت راننده به گشت و گذار بپردازند.

علاوه بر این، کیا اعلام کرده است قصد دارد تکنولوژی خودروهای متصل به هم را نیز تا سال ۲۰۲۵ به کار بگیرد. خودروهای متصل به هم قادر خواهند بود با یکدیگر و همچنین با زیرساخت‌های شهری مانند چراغ‌های راهنمایی در ارتباط باشند تا زمان سفر را کاهش داده و از حجم ترافیک بکاهند. به نظر می‌رسد همچنان که رویاها به تدریج به واقعیت می‌پیوندند، کمپانی کیا نیز سعی می‌کند فناوری‌های جدید را در اختیار مشتریانش قرار بدهد و رضایت آن‌ها را بیشتر به دست بیاورد.