زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آن طور که به گوش می‌رسد کمپانی کیا قصد دارد نسخه هیبرید- پلاگین کراس‌اوور نیرو (Niro) را وارد بازار کند که  فقط با موتور برقی می‌تواند حدود ۴۲ کیلومتر راه برود و برد کل آن به بیش از ۹۰۰ کیلومتر بالغ می‌شود.

کیا Niro مدل ۲۰۱۸ یک خودرو هیبرید-پلاگین (PHEV) است که یک موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری را با یک موتور برقی ۶۰ اسب‌بخاری و یک باتری لیتیوم-پلیمر ۸.۹ کیلوواتی ترکیب می‌کند و میزان مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی ۵.۴۷ لیتر بر آورد شده است. برد این خودرو نیز وقتی هر دو موتور برقی و بنزینی در کنار هم کار بکنند به حدود ۹۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

هر دو موتور کیا Niro می‌توانند با هم ۱۳۹ اسب بخار نیرو و حدود ۲۶۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند. پریز مخصوص شارژ نیز روی گلگیر سمت راننده قرار گرفته و با یک شارژر ۲۴۰ واتی می‌توان خودرو را ظرف مدت ۲.۵ ساعت به طور کامل شارژ کرد.

گیربکس این محصول جدید از کمپانی کیا از نوع شش سرعته اتوماتیک و دوکلاچه است که حالت‌های رانندگی مختلفی دارد. گفتنی است کیا Niro در سه تیپ LX، EX و EX Premium روانه بازار خواهد شد و از تجهیزات استاندارد آن می‌توان به کروز کنترل هوشمند، ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار برخورد از جلو و سیستم هشدار عبور از خط اشاره کرد.

البته کیا Niro در اواخر سال ۲۰۱۷ در نمایشگاه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد و نشانه‌ای است از عزم جدی کمپانی کیا برای این که تا قبل از سال ۲۰۲۰ در مسیر تولید خودروهایی با سوخت جایگزین قرار بگیرد.