زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به تازگی کمپانی گودیر (Goodyear) تایرهای پهن جدیدی روانه بازار کرده است که برای استفاده در ناوگان‌های حمل‌ونقل و پیمودن مسیرهای طولانی بسیار مناسب است.

تایرهای جدید Fuel Max SSD و Fuel Max SST به طور خاص برای استفاده در کامیون‌ها و کشنده‌ها طراحی شده‌اند و کمک می‌کنند میزان مصرف و هزینه سوخت پایین بیاید.

علاوه بر این، فناوری  Goodyear DuraSeal که در هر دو این تایرها به کار گرفته شده است کمک می‌کند که سوراخ‌هایی به قطر ۴/۱ اینچ به صورت خودکار پر بشوند. البته این فناوری در قسمت دیواره تایرها کار نمی‌کند و سوراخ‌های این قسمت را پر نخواهد کرد.

تایرهای جدید گودیر ویژگی‌های دیگری نیز دارند که از میان آن‌ها می‌توان به یک ترکیب خاص در آج‌ها اشاره کرد که میزان مصرف سوخت را پایین می‌آورد. طرح آج‌ها نیز بهینه‌سازی شده‌اند تا فرسایش کمتری داشته باشند و مسافت‌های بیشتری را بتوان با آن‌ها پیمود. ( برای مطالعه در مورد اهمیت مراقبت از تایر کلیک کنید)

تایرهای جدید گودیر، مناسب برای ناوگان‌های حمل و نقل

تایر گودیر Fuel Max از شیارهایی پهن بهره می‌برد، با این قابلیت که سنگریزه‌ها را به بیرون پرت می‌کند تا سنگ‌ها باعث سوراخ شدن تایر نشوند و استحکام تایر بالا برود. فناوری دیگری که در این تایر به کار گرفته شده است، فناوری Tredlock است که ترک‌های بسیار ریز را پر می‌کند تا تایرها بهتر بتوانند پایداری و استحکام‌شان را در مسیرهای طولانی حفظ کنند. علاوه بر این، با استفاده از این فناوری، در تمام فصول سال چسبندگی مناسبی بین تایر و سطح جاده ایجاد می‌شود.

به اعتقاد کمپانی سازنده، کاهش مصرف سوخت برای ناوگان‌های حمل بار بسیار اهمیت دارد، ولی این شرکت‌ها می‌خواهند از مزایای عملکرد بالای یک تایر خوب نیز بهره‌مند بشوند. تایرهای جدید برای مدت‌های طولانی کار می‌کنند و چسبندگی بسیار خوبی نیز دارند. انتظار می‌رود تایرهای جدید و پهن Fuel Max SST و Fuel Max SSD آمیزه‌ای مناسب از ویژگی‌های فوق در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بدهند و به ناوگان‌های حمل بار کمک کنند عملکرد خودشان را بهینه‌سازی کرده و هزینه‌های سوخت و تعمیر و نگهداری را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهند.

گفتنی است این تایرهای جدید در سایز ۴۴۵/۵۰R22.5 در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.