طرح اولیه استارتآپ سوئدی «اینراید» برای تولید یک کامیون خودران در سال ۲۰۱۶ مطرح شد و حال سازندگان این کامیون در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸ اقدام به معرفی کانسپت جدید خود به نام «تیپاد» بهعنوان اولین کامیون الکتریکی و بدون راننده کردهاند.
دنیا آمادگی پذیرش وسایل نقلیه نیمه الکتریکی را دارد اما آیا آنها آمادگی استقبال از یک کامیون بدون راننده را هم دارند؟
کامیونهای مفهومی خودران ازجمله بخشهای جذاب نمایشگاه خودرو بوده و به دلیل سازگاری با محیطزیست و هوشمندی بالا از نیازهای آینده صنعت حملونقل محسوب میشوند.
«تی پاد» یکی از کامیونهای خودران آینده است که ۷ متر ارتفاع، ۲۰ تن وزن داشته و با ۱۵ پالت استاندار، انرژی در حدود ۲۰۰ کیلووات بر ساعت تولید کرده و مسافتی در حدود ۲۰۰ کیلومتر را با یکبار شارژ طی خواهد کرد.
امروزه و بهمنظور حجم بالای جابجایی کالا و خدمات بیشازپیش به وسایل نقلیه بزرگ نیاز داریم و با توجه به اینکه این وسایل در گروه وسایل نقلیه آلاینده محیط زیست قرار میگیرند و همچنین تولیدکننده گازهای گلخانهای هستند، تمرکز سازندگان به کامیونهای سازگاربامحیط زیست جلب شده و استقبال بازار نیز ازایندست خودروها بیشتر شده است.
اقتصاد
آتش گرفتن کابین کامیون، کابوسی هولناک و یکی از خطرناکترین حوادثی است که ممکن است…
بیجک باربری و گمرکی مانند گروپاژ در میان اصطلاحات گمرکی استفاده میشوند، یکی از مهمترین…
اگر قبلا با اصطلاحات گمرکی آشتا شده اید و درصدد آشنایی با چگونگی و قوانین…
استفادهکردن و بستن زنجیر چرخ کامیون و خودرو بهویژه در فصل زمستان و زمستانی کردن…
کالای متروکه مانند گروپاژ یک اصطلاح گمرکی است که در زمینه فعالیتهای گمرکی یکی از…
برای واردات کالا باید به قوانین واردات و مقررات حمل کالای وارداتی و همچنین اصطلاحات…