صف طولانی توقف کامیون ها در مرز دوغارون همچنان ادامه دارد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در ورودی مرز دوغارون ثبت کامیون های ایرانی به کندی انجام می شود و باعت به وجود آمدن گلوگاهی پرترافیک شده است،علت این مشکل وجود یک باسکول است که ظرفیت این تعداد از کامیون ها را ندارد و سبب تشکیل صف های طولانی در دوغارون شده است.

 

نایب‌رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی با توضیح اینکه افزایش مدت‌زمان توقف کامیون‌ها در مرز دوغارون پایه اصلی مشکلات دیگر شده است گفت:مشکلات دوغارون را باید آن سوی مرز یعنی در افغانستان جست‌وجو کرد.
صف طولانی توقف کامیون ها در مرز دوغارون همچنان ادامه دارد

 

محمود امتی، نایب‌رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی در خصوص وضعیت مرز دوغارون به خبرنگار گفت: هنوز مشکل توقف‌های طولانی کامیون‌ها در مرز دوغارون حل‌نشده است.
وی با توضیح اینکه افزایش مدت‌زمان توقف کامیون‌ها در مرز دوغارون پایه اصلی مشکلات دیگر شده است، گفت: دلیل اصلی این مشکل، گمرک افغانستان و نه ایران است. گمرک افغانستان در ثبت CMR و گنجایش باسکول مشکل دارد.
امتی دراین‌باره توضیح داد: ثبت کامیون‌های ایرانی در ورودی مرز به‌کندی انجام می‌شود و ورودی مرز را به گلوگاهی پرترافیک تبدیل کرده است و از طرفی وجود تنها یک باسکول که ظرفیت پذیرش این تعداد کامیون از منطقه ویژه را ندارد عامل دیگری در تشکیل صف‌های طولانی کامیون ها در دوغارون شده است.
وی با بیان این‌که مشکلات در ایران به موضوع ناهماهنگی‌های بین‌بخشی ختم می‌شود و گفت: بین اداره گذرنامه و گمرک و ساعت کاری آن‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد که البته بیشتر به یک هماهنگی بین بخشی نیازمند است.
صف طولانی توقف کامیون ها در مرز دوغارون همچنان ادامه دارد
به گفتهٔ این فعال حمل‌ونقلی مشکلات دوغارون را باید آن سوی مرز یعنی در افغانستان جستجو کرد و ایران برای حل این مشکل دو راه اصلی دارد:
الف. از طریق دیپلماسی و تلاش وزارت امور خارجه و گفت‌وگو با افغانستان
ب.  از طریق جلسات پایانه‌های حمل‌ونقلی در مرز مشترک.
وی با بیان اینکه ترددها در مرز دوغارون با احتساب رفت و برگشت به حدود ۸۰۰ کامیون در روز می‌رسد رسیدگی به مشکلات این تعداد کامیون‌ها را واجب دانست.
صف طولانی توقف کامیون ها در مرز دوغارون همچنان ادامه دارد

 

این فعال حمل‌ونقلی هم‌چنین ادامه داد: یک مشکل قدیمی و کهنه دیگر هم وجود دارد و آن جاده مرزی بین دو گمرک است که به دلیل توافق نرسیدن دو گمرک، هنوز نتوانسته‌اند این جاده را آسفالت و تعریض کنند. بر این اساس مسیری که می‌تواند دو بانده باشد و در روز ۱۰۰۰ کامیون در آن تردد کند در بدترین شرایط باقی‌مانده است.

نوشته های اخیر

چگونه می توان مدیر فنی شرکت حمل و نقل شد و گواهی مدیرفنی حمل بار از کجا بگیرم ؟

مدیرفنی حمل بار کیست ؟ گواهی مدیرفنی حمل بار چیست ؟ گواهی مدیرفنی حمل بار…

1 هفته پیش

دانلود رایگان ۱۴ مورد از بهترین برنامه و اپ هواشناسی و پیش بینی آب و هوا [اندروید + آیفون]

کدام یک از انواع بهترین برنامه و اپ و هواشناسی را برای گوشی دانلود کنیم؟…

4 هفته پیش

شارژ نشدن کارت سوخت گازوئیل و علت شارژ آن براساس پیمایش استاندارد‌

اگر راننده ماشین‌های سنگین باشید، با کارت سوخت گازوئیل آشنا هستید. یکی از جدیدترین مشکلات…

1 ماه پیش

اعلام بار تلگرامی ، معرفی ۲۵ کانال تلگرامی اعلام بار سراسری فعال (آپدیت ۱۴۰۴)

اگر راننده باشید، قطعاً تا به حال در مورد اعلام بار تلگرامی چیزی شنیده‌اید! در…

3 ماه پیش

حمل و نقل جاده ای چیست ؟ بررسی مزایا و هر آنچه که باید از آن بدانید

 با وجود این که راه های مختلف ریلی، هوایی و دریایی برای انتقال بار و…

6 ماه پیش

بهترین کامیون جهان در سال ۲۰۲۵| معرفی ۱۵ کامیون برتر

صنایع مختلف امروزه بیش از هر چیز به حوزه حمل‌ونقل به خصوص حمل و نقل…

6 ماه پیش