اخبار و گزارشات

مشخص شدن حداکثر تناژ بارگیری مجاز ناوگان ۵ محور ۱۲ چرخ توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان طی نامه ای به سرپرست پایانه بندر امام خمینی حداکثر تناژ بارگیری مجاز ناوگان ۵ محور ۱۲ چرخ را اعلام کرد. در این نامه که در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده اشاره شده است که حداکثر تناژ بارگیری مجاز ناوگان ۵ محور ۱۲ چرخ ۴۲ تن می باشد.

همچنین در این نامه اشاره شده است که در برگه سبز برخی از این ناوگان حداکثر تناژ مجاز بیش از ۴۲ تن ذکر شده است و این تناقض باعث شده است که رانندگان و شرکت های حمل و نقل ناخواسته درگیر جریمه اضافه تناژ شوند. از این رو از اداره کل پایانه بندر امام خمینی خواسته شده است با ابلاغ حداکثر بار مجاز به شرکت های حمل و نقل و رانندگان آن ها را نسبت به حداکثر تناژ حمل و نقل آگاه کنند.

بنابراین می توان گفت که تمامی رانندگان ناوگان ۵ محور ۱۲ چرخ چه در استان خوزستان و چه در کل کشور نمی توانند تناژی بالاتر از ۴۲ تن را حمل کنند. حتی اگر در برگه سبز خودرو تناژ بالاتری ذکر شده باشد.

 

منبع : tinn.ir

مشاهده دیدگاه ها

  • سلام.کلام صادقانه فقط اداره راه میگه در مورد تناژ کامیون ...
    ببین پلیس راه میگه کارت کشنده تک محور با کارت ۴۴تن با گاری ۳ محور لاستیک پهن ،پلیس راه میگه شما باید ۴۲ تن بزنی چون تعداد لاستیک ها کم است یعنی پلیس راه دیدش را از روی کارت برمیدارد و به تعداد محور و تعداد لاستیک کامیون توجه میکنه بدانید کامیون ۵ محور است با ۱۲ چرخ ...!!!
    در مورد دیگر کامیون کشنده ده چرخ با گاری دو محور با جمع لاستیک ۱۸ چرخ با کارت ۴۰تن پلیس راه میگه شما نسبت به کارت بایستی ۴۰ تن بزنی ! در این مورد پلیس را دیدگاهش را از روی تعداد محور و لاستیک برمیداره و میگه کارت شما ۴۰ تن است چرا تا ۴۴ تن تردد می‌کنی ...
    آخر پلیس راه عزیز ما چه کنیم اگر به کارت ۴۴ است چرا میگی باید ۴۲ بزنی چون تعداد لاستیک کمه ...اگر به تعداد لاستیک و محور است ۴۴ تن تردد میشه پلیس راه میگی نه شما نسبت به کارت ۴۰ تن باید بزنی ....پلیس راه لطف کن مثل اداره، راه تکلیف خودتو معلوم کن

  • باسلام من راننده هستم امروز در تاریخ ۱۴۰۲/۳/۸از اعلان بار بندر عباس مجوزبار برای کوهپایه اصفهان گرفتم کشنده من ۵محور ۱۲چرخ هسته که به گفته اداره راه تا ۴۲تن مجاز به بارگیری میباشم شرکت خمل ونقل آسیا سیر خلیج فارس بندرعباس این که من تا ۴۲تن میتوانم بار بزن را قبول نکرد و گفت که به ما ابلاغ نشده. وحتی انجمن صنفی رانندگان بندرعباس هم قبول نکرد وگفت بایدطبق ظرفیت کارت شما بار بزنیدوآیا این درسته که اداره راه میگه مشکلی نداره تا ۴۲تن مجازه ولی شرکت حمل ونقل میگه من نمیدهم. یه فکری برای این تناژ بکنید وبرای یک برا تکلیف تناژ را حل کنید که راننده بیچاره توی این گرمای بندر عباس بعد از چهار روز خواب نوبت من باطل کردن،بل اجبار دوباره نوبت زدم چون انجمن صنفی رانندگان بندر عباس هم طرف رانندگان نیسته. ممنون.

  • ظلم تامین اجتماعی با فزایش سالی 50% حق بیمه عالی الخصوص رانندگان برون شهری از سال 95 به بعد که از پشتیبانی دولت برخوردار نیستند رو چه کسی پاسخگو هست ما از کجا بیاریم ماهی 3میلیون و 300هزار تومان پرداخت کنیم از هیچ کسی تو کشور اندازه ما حق بیمه نمی‌گیرند . خود دولت سالی 20% افزایش حقوق میده چرا تامین اجتماعی سالی 50% حق بیمه ما رو افزایش میده و هیچ کس هم جوابگو نیست طی چه قانونی اینقدر افزایش کمرشکن ...

نوشته های اخیر

ارزش گمرکی کالا چیست ؟ چگونه محاسبه یا تعیین می شود

اگر قبلا با اصطلاحات گمرکی آشتا شده اید و  درصدد آشنایی با چگونگی و قوانین…

6 روز پیش

آموزش بستن زنجیر چرخ کامیون ( از ابتدا تا انتها )

استفاده‌کردن و بستن زنجیر چرخ کامیون و خودرو به‌ویژه در فصل زمستان و زمستانی کردن…

1 هفته پیش

کالای متروکه چیست؟ چه دلایلی باعث متروکه شدن کالا می‌شود

کالای متروکه مانند گروپاژ یک اصطلاح گمرکی است که در زمینه فعالیت‌های گمرکی یکی از…

2 هفته پیش

کالاهای ممنوعه گمرک ایران در سال ۱۴۰۳ کدامند؟ جدیدترین لیست کالاهای ممنوع گمرک ایران

برای واردات کالا باید به قوانین واردات و مقررات حمل کالای وارداتی و همچنین اصطلاحات…

3 هفته پیش

بستن چادر نیسان روشی کاربردی و بسیار آسان در ۵ دقیقه

آموزش بستن چادر نیسان و وانت به عنوان خودرو‌های حمل بار فعال در حمل و…

2 ماه پیش

آشنایی با مراکز معاینه فنی کامیون و خودروهای سنگین + مدارک و شرایط و هزینه آن

معاینه فنی کامیون نوعی بررسی و تست قسمت‌های مختلف این خودرو محسوب می‌شود که می‌تواند…

2 ماه پیش