مالک نخعی گفت: در این تحقیق هزینه حمل یک تن بار در یک کیلومتر برای یک کشنده با ظرفیت ۲۲تن بار خالص حدود ۵۰۰ ریال ارزیابی شده بود، یعنی در یک مسیر ۱۰۰۰ کیلومتری یک تریلر با ۲۲تن بار خالص یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان (۱۰۰۰×۲۲×۵۰۰=۱۱،۰۰۰،۰۰۰ به تومان ۱،۱۰۰،۰۰۰) هزینه پنهان و آشکار دارد که البته هنوز هم خوشبینانه محاسبه شده است.
این فعال بخش ناوگان باری جادهای اظهار کرد: به عنوان مثال از بندرعباس که نزدیکترین نرخ حمل بار به واقعیت را دارد یک کشنده با ۲۲تن بار خالص به تهران ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کرایه میگیرد که هزینه حمل این بار در حدودا ۱۲۰۰ کیلومتر مسافت، به تومان یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان ( ۱۲۰۰×۲۲×۵۰۰=۱۳،۲۰۰،۰۰۰ ریال) میشود یعنی کرایه واقعی با کسر کلیه هزینهها یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان خالص خواهد بود.
به گفته وی این در حالی است که برگشت از تهران به بندرعباس با کرایه حداکثر یک میلیون تومان انجام میشود یعنی راننده با همان هزینه مجبور است مقداری از کرایه رفت را هم هزینه برگشت کند.
فلاحی با اشاره به اظهاراتی مبنی بر اینکه هزینه حمل بار در سال۹۷ بر حسب تن کیلومتر حدودا( ۷۰۰ ریال) ۷۰ تومان یعنی از سال قبل ۲۰ تومان گرانتر خواهد شد، گفت: حال فعالان بخش ناوگان بار جادهای خود حدیث مفصل بخوانند از این داستان
اگر قبلا با اصطلاحات گمرکی آشتا شده اید و درصدد آشنایی با چگونگی و قوانین…
استفادهکردن و بستن زنجیر چرخ کامیون و خودرو بهویژه در فصل زمستان و زمستانی کردن…
کالای متروکه مانند گروپاژ یک اصطلاح گمرکی است که در زمینه فعالیتهای گمرکی یکی از…
برای واردات کالا باید به قوانین واردات و مقررات حمل کالای وارداتی و همچنین اصطلاحات…
آموزش بستن چادر نیسان و وانت به عنوان خودروهای حمل بار فعال در حمل و…
معاینه فنی کامیون نوعی بررسی و تست قسمتهای مختلف این خودرو محسوب میشود که میتواند…