زمان مطالعه: ۷ دقیقه

امروزه کمپانی‌های بسیاری در حال تولید بهترین کامیون جهان هستند که ما قبلا در مورد بهترین کامیون های سال ۲۰۱۸ صحبت کردیم و ۵ مدل از جدیدترین کامیون های سال ۲۰۲۳ را معرفی کردیم. اما به راستی کدام کمپانی بهترین کامیون جهان را تولید می‌کند و در کدام کشور قرار دارد؟ با توجه به اهمیت صنعت حمل و نقل در یک کشور و جامعه، استفاده از یک سیستم باربری مناسب و استفاده از کامیون‌های به روز می‌تواند این صنعت را همگام با دیگر تکنولوژی‌ها به پیش ببرد.

در حال حاضر بسیاری از صنایع به حوزه حمل و نقل وابسته بوده و ماشین‌هایی از قبیل کامیون، وظیفه انتقال بار‌های مختلف را بر عهده دارند. می‌توان کامیون را عضو اصلی سیستم حمل و نقل در نظر گرفت. به همین منظور قصد داریم در ادامه مطلب ضمن معرفی ۱۵ کامیون برتر اروپا ، بهترین کامیون جهان را در سال ۲۰۲۳ نیز معرفی کنیم.

 

وظایف بهترین کامیون جهان در صنعت حمل و نقل

انواع کامیون وظیفه حمل بار‌های مختلف از لوازم منزل تا محصولات تولیدی یک کارخانه و حتی سوخت‌رسانی به مناطق مختلف را بر عهده دارند. با توجه به اهمیت کامیون در صنعت حمل و نقل، کمپانی‌های تولید‌کننده این خودرو نیز بسیار با اهمیت بوده و تلاش آن‌ها برای پیشرفت این صنعت مهم است.

در حال حاضر کمپانی‌های معروف و مختلفی در جهان کامیون‌های دارای تکنولوژی‌های به روز با توان بالا و گشتاور مناسب با انواع موتورها مانند موتور دیزلی و موتور کامینز و یا الکتریکی و … را تولید می‌کنند که علاوه بر کاهش مصرف سوخت، به قابلیت‌های مختلف دیگری نیز مجهز هستند. این کمپانی‌ها شامل ولوو، ماک، هیوندای، بنز و غیره هستند که کامیون‌های تولیدی توسط آن‌ها در دسته برترین کامیون‌های جهان قرار دارند.

دریافت بار بشکل رایگان و توافقی

بهترین کامیون جهان دارای چه ویژگی‌هایی است؟

بهترین کامیون‌هایی که در حال حاضر در جهان تولید می‌شوند ویژگی‌های مشابهی داشته که آن‌ها را به یکی از مناسب‌ترین وسایل حمل و نقل تبدیل کرده است.

  • مهم‌ترین ویژگی مربوط به بهترین کامیون جهان توان حمل بار آن است. هرچه توان کامیون در حمل بار بیشتر باشد، قابلیت آن نیز بیشتر بوده و در نتیجه هزینه خرید‌ آن نیز بالاتر خواهد بود.
  • ویژگی دیگر مربوط به کامیون‌های برتر میزان مصرف سوخت در این نوع از خودرو‌ها است. در حال حاضر کامیون‌های جدید به گونه‌ای طراحی می‌شوند که مصرف سوخت آن‌ها بسیار پایین است.

کمپانی‌های سازنده این نوع خودرو‌ها به دنبال ساخت بهترین موتور برای کامیون از جمله نوع برقی کامیون‌های خود هستند. طبق این موارد برترین کامیون‌های جهان مجهز به آپشن‌های به روز و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای هستند که همگی با هدف ارائه امکانات بهتر و قابلیت‌های بیشتر ساخته شده‌اند. در ادامه ۱۵ کامیون برتر جهان در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد.

 

کامیون Shockwave بهترین کامیون جهان از نوع مسابقه ای

 

معرفی کامیون پرقدرت و مسابقه ای Shockwave

یکی از بهترین کامیون‌ جهان ، کامیون شاک ویو است که به صورت سفارشی ساخته شده و در آن از سه موتور جت از نوع Whitney و j34 و ۴۸ استفاده شده است. این موتور‌های جت معمولاً در هواپیما‌های نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرند. کامیون Shockwave می‌تواند با کمک سه موتور نام برده شده به نیروی رانش ۲۱ هزار پوندی دست پیدا کند.

از این رو حداکثر سرعت آن به بیش از ۳۵۰ مایل در ساعت می‌رسد. به طوری که آن را یک کامیون مسابقه‌ای نامگذاری کرده‌اند که می‌تواند در باند فرودگاه با هواپیما رقابت کند. این کامیون به عنوان قدرتمندترین کامیون در جهان شناخته می‌شود که رکورد سرعت نیمه کامیونیست در اختیار آن قرار دارد.

 

آکتروس نسل 5 جز بهترین کامیون جهان

 

کامیون قدرتمند آکتروس نسل ۵

کامیون آکتروس از نسل ۵ یکی از خودرو‌های برتر در دسته بهترین کامیون جهان قرار می‌گیرد که توسط شرکت زیر مجموعه مرسدس بنز تولید می‌شود. در این کامیون از یک علامت تجاری جدید و سبک خاص استفاده شده است. به طوری که نحوه قرارگیری چراغ‌های جلو و همچنین دوربین‌های آینه‌ای با ظاهری جذاب و مدرن باعث شده است تا ظاهر این کامیون بسیار جلب توجه کند. همچنین برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ و در نمایشگاه اتومبیل‌های تجاری توسط مرسدس بنز به عنوان کامیون پرچمدار این برند معرفی شد.

 

ولوو VNL جز بهترین کامیون جهان

 

کامیون VNL VOLVO؛ بهترین کامیون اروپا

کامیون وی ان ال ۸۶ یکی از کامیون‌های کمپانی ولوو است که به دلیل داشتن فضای داخلی جذاب و راحت و نورپردازی‌های خاص خارجی در دسته کامیون‌های معروف جهان قرار می‌گیرد. این کامیون دارای بزرگترین جای خواب شناخته شده و از این رو از محبوبیت خاصی برخوردار است. کمپانی ولوو تمامی محصولات خود را با امنیت بالا تولید می‌کند.

محصول جدید نیز برای امن بودن در حمل و نقل کالا به قابلیت‌های ویژه‌ای مجهز است. یکی از قابلیت‌های بهترین کامیون جهان، وجود سیستم هوشمند استفاده از ترمز است. همچنین از دیگر مزایای این کامیون می‌توان به سیستم رانندگی اتوماتیک اشاره کرد که با کمک بهترین کامیون جهان و اروپا، راننده زمان بیشتری برای استراحت خواهد داشت.

 

اسکانیا R370 جز بهترین کامیون جهان

 

اسکانیا R730؛ بهترین کامیونت جهان

کامیون R730 متعلق به کمپانی اسکانیا از سری R در زمره بهترین کامیون جهان قرار دارد که تأمین انرژی آن با کمک موتور V8 انجام می‌گیرد. این کمپانی در ساخت کامیون پرچمدار خود نیاز‌های فعلی بازار جهانی را مدنظر قرار داده است.به همین دلیل موتور‌های این کامیون همانند موتورهای به کار برده شده در اسکانیا سری S قادر به انجام سخت‌ترین کار‌ها بوده و به دلیل استحکام بالا، واکنش‌پذیری و کارایی آن بسیار مطلوب است.

گیف موشن راننده

این سری از کامیون‌های اسکانیا به عنوان بهترین کامیون جهان، می‌توانند سخت‌ترین شرایط مربوط به صرفه‌جویی در مصرف سوخت را تحمل کرده و با قابلیت اطمینان بالا طراحی شده‌اند. طراحی بیرونی این کامیون به گونه‌ای است که منظره بزرگی از جاده قابل مشاهده خواهد بود. طراحی فضای داخلی منحصر به فرد بوده و با سبک خارق‌العاده بیرونی مطابقت دارد. همچنین امکان ایجاد فضای راحت برای راننده در این کامیون فراهم شده است.

 

ولوو FH16 جز بهترین کامیون جهان

 

خودرو پرقدرت ولوو FH16؛ بهترین کامیون جهان

از دیگر کامیون‌های کمپانی ولوو مجهز به شش سیلندر پشت سر هم و حجم ۱۶ لیتر می‌توان به FH16 اشاره کرد. این کامیون یکی از بهترین کامیون‌ جهان است که با توجه به توان آن، در جمع ۳ کامیون قدرتمند قرار می‌گیرد.

 

مان TGX قوی ترین و بهترین کامیون جهان

 

کامیون عظیم MAN TGX

کامیون‌های کمپانی مان تی جی ایکس از قدرتمندترین کامیون‌های جهان هستند که می‌توانند حمل بار‌های سنگین در مسافت‌های طولانی را به راحتی انجام دهند. این کامیون از یک موتور ۶ سیلندر ۱۵ نقطه ۲ لیتری بهره می‌برد که در آن دو توربو شارژر و یک سیستم تزریق ریل مشترک وجود دارد. به گفته شرکت سازنده، قدرت این خودرو ۶۴۰ اسب بخار بوده و می‌تواند ۳۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

 

TEREX MT6300 سنگین ترین و بهترین کامیون جهان برای معدن

 

کامیون TEREX MT6300

این کامیون بلندترین و سنگین‌ترین کامین در جهان است که جهت‌ بکارگیری در معادن ساخته شده است. این کامیون غول پیکر دارای ۷.۹ متر ارتفاع و ۱۵.۶ متر طول است. همچنین می‌تواند با قدرت ۳۷۵۰ اسب بخاری خود تا ۴۰۰ تن بار را حمل کند. این کامیون برای نخستین بار در نمایشگاه معتبر صنایع معدن معرفی شد و در حال حاضر نیز در معادن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پاپ آپ نصب برنامه اعلام کننده

کامیون پرقدرت Unit Rig MT6300

این کامیون جزء ۱۰ کامیون بزرگ و در دسته بهترین کامیون جهان محسوب می‌شود که به نام درکس ‌ام تی نیز مشهور است. شرکت سازنده آن یک شرکت آمریکایی به نام درکس است که در سال ۲۰۰۸ برای نخستین بار از پرچمدار خود رونمایی کرد. این کامیون دارای ۱۴.۶۳ متر طول و ۷.۹۲ متر ارتفاع است. موتور دیزلی چهار زمانه ۲۰ سیلندر آن قدرت زیادی را برای حمل بار تولید می‌کند. حداکثر سرعت این کامیون حدود ۶۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

 

بلاز 75604 جز بهترین کامیون جهان برای معادن

 

کامیون قدرتمند بلاز ۷۵۶۰۴

یکی از کامیون‌های قدرتمند در جهان کامیون بلاز ۷۵۷۰۴ است که می‌تواند حدود ۳۶۰ تن بار را جابجا کند. همچنین از جدیدترین کامیون‌های شرکت بلاز محسوب می‌شود که طراحی و ساخت بدنه آن با هدف انتقال سنگ‌های معادن در آب و هوای مختلف انجام شده است.

موتور استفاده شده در این کامیون از نوع دیزلی چهار چرخه و ۲۰ سیلندر بهمراه گیربکس الکترومکانیکی است که معمولاً در کامیون‌های زباله سوز مورد استفاده قرار می‌گیرد. قدرت این کامیون ۳۷۵۰ اسب بخار است و حداکثر سرعت آن ۶۴ کیلومتر در ساعت است.

 

کامیون کن ورث مدل W990

یکی دیگر از کامیون‌های قدرتمند مدل W990 است که آپشن‌های فراوانی را به همراه فضای داخلی شیک ارائه می‌کند. از دیگر مشخصات این خودرو به عنوان بهترین کامیون اروپا می‌توان به موتور دارای قدرت ۶۵ اسب بخار و با گشتاور ۲۷۸۰ نیوتن متر اشاره کرد. مهم‌ترین آپشن‌های این کامیون نیز سیستم تشخیص از راه دور و همچنین ویژگی کمک راننده است.

 

دمون Dumpers؛ بهترین کامیون جهان

یکی از کامیون‌های کمپرسی عظیم دمون است که معمولاً محموله‌های بسیار بزرگ به وسیله این کامیون جابجا می‌شود. البته این کامیون دارای سرعت بسیار پایین بوده و از این کامیون‌های غول پیکر در پاکسازی و حفاری معادن استفاده می‌شود و امکان ورود آن به معابر شهری وجود ندارد.

 

کامیون کاترپیلار 797F بهترین کامیون جهان

 

کامیون کاترپیلار ۷۹۷F و انتخاب آن به عنوان بهترین کامیون جهان

این کامیون غول پیکر به عنوان بهترین کامیون جهان دارای ۱۵.۱ متر طول و وزن ۲۱۵ تن است که حداکثر سرعت آن در حمل کالا به ۴۲ مایل در ساعت می‌رسد. قدرت موتور آن ۳۷۹۳ اسب بخار است و معمولاً برای حمل مواد در استخراج‌های بالا و پروژه‌های ساختمانی بسیار بزرگ در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کامیون از جمله بزرگترین کامیون‌های جهان است و امکان حمل بار تا ۳۶۴ تن را خواهد داشت.

 

کامیون لیبر تی 284 برای عدن جز بهترین کامیون جهان

 

کامیون Libherr T284

کامیون Libherr با وزن ۲۶۱ تن و طول ۱۵.۷ متر از جمله کامیون‌های غول پیکر با قابلیت حمل بار تا ۳۶۳ تن محسوب می‌شود. قدرت موتور این کامیون ۳۶۴۸ اسب بخار است و توسط کمپانی آلمانی به عنوان بزرگترین کامیون در جهان تولید شده است. در مقام مقایسه باید گفت تنها مخزن سوخت این خودرو ۵۳۵۱ لیتر است که نشان دهنده قدرت عظیم این کامیون و میزان نیروی تولید شده توسط آن خواهد بود.

 

Mack Anthem بهترین کامیون جهان در تمام معیارها

 

Mack Anthem به عنوان بهترین کامیون جهان

این کامیون پرچمدار دارای طراحی بیرونی خاص بوده و چراغ‌های مستطیلی آن تفاوت زیادی با کامیون‌های دیگر ایجاد کرده است. با توجه به مدل این کامیون‌ها قدرت آن‌ها به ۵۰۵ اسب بخار می‌رسد. همچنین با یک موتور۱۳ لیتری می‌تواند ۱۸۶۰ پوند فوت گشتاور نیز ایجاد کرد.

 

فریت لاینر کاکادیا جز بهترین کامیون جهان

 

کامیون پرقدرت FREIGHTLINER CASCADIA

فریت لاینر کاسکادیا دارای موتور ۱۵.۶ لیتری از نوع دیترویت است که می‌تواند قدرت این کامیون را به شدت افزایش دهد. قدرت این موتور ۶۰۸ اسب بخار است و از جمله بهترین موتور‌های کمپانی دیترویت محسوب می‌شود. این کامیون کلاسیک آمریکایی دارای کاپوت پرقدرت و کابین بسیار راحت است.

 

حرف آخر

در این مطلب اطلاعات مفید و مختصری در مورد بهترین کامیون جهان و ویژگی‌های آن‌ بیان شد. کامیون به عنوان مهم‌ترین بخش در سیستم حمل و نقل، نقش مهمی در این صنعت ایفا کرده و ویژگی‌های به روز آن می‌تواند باعث تحول در این حوزه شود. امروزه حمل و نقل لوازم مختلف از اسباب و لوازم منزل گرفته تا جابجایی اقلام بسیار بزرگ با استفاده از انواع کامیون و کامیونت انجام گرفته و به همین دلیل توان این خودرو‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

آسان بار، به عنوان بزرگترین سامانه حمل بار اینترنتی با ارائه خدمات به روز و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در حوزه حمل و نقل، با ایجاد سامانه ثبت بار توانسته است ضمن گردآوری بیش از ۱۸۰۰ راننده، توجه صاحبین بار را نیز به خود جلب کند. در حال حاضر این سامانه خدمات بسیاری را ارائه می‌کند که می‌توان از طریق آدرس asanbar.ir به آن‌ها دسترسی داشت.

 

سؤالات متداول

مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین کامیون جهان چیست؟

بهترین کامیون از توان و قدرت بالایی برخوردار بوده و امکان حمل بار‌های بالای ۳۰۰ تن را خواهد داشت. این نوع کامیون سرعت بسیار کندی داشته و تنها برای حمل سازه‌های بسیار سنگین کاربرد دارد.

برترین کمپانی‌ها و تولید‌کننده بهترین کامیون جهان کدامند؟

از بزگترین کمپانی‌های تولید‌کننده این نوع خودرو می‌توان به مرسدس بنز، ولوو، ماک، اسکانیا و… اشاره کرد.