زمان مطالعه: ۵ دقیقه

شرکت آسان‌ بار با همکاری و پشتیبانی بوتان‌ ران توانسته قدم‌های مثبتی در جهت حمل و نقل الکترونیکی در کشور بردارد و به اولین شرکت بزرگ مقیاس هوشمند در کشور تبدیل شود ، با توجه به ویژگی‌های خاصی که این نوع از سیستم باربری دارد مدیران آن امیدوارند حمل و نقل بدون هیچ محدودیتی در کل کشور و حتی در آن سوی مرزها را به بهترین شکل برای مشتریان خود به ارمغان بیاورند.

با توجه به مزایا و ویژگی منحصر به فرد سیستم هوشمند بزرگ مقیاس که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم این نوع روش می‌تواند سرعت فرآیند حمل و نقل را افزایش داده و به این صنعت نظم بیشتری ببخشد. همچنین از طریق این سیستم افراد متقاضی می‌توانند از سراسر ایران از طریق برنامه طراحی شده درخواست ثبت و صدور بارنامه آنلاین خود را ثبت کنند تا این نوع از بارنامه‌ها برایشان صادر شود.

آشنایی بیشتر با سیستم هوشمند بزرگ مقیاس

سیستم حمل و نقل هوشمند یا به اصطلاح ITS در واقع مجموعه‌ای از ابزارها و امکانات است که به‌ منظور تسهیل در فرایند حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزارها طیفی از تکنولوژی نرم افزاری، سخت افزاری و … را در بر می‌گیرد که به‌ طور یکپارچه بهره وری سیستم حمل و نقل را ارتقاء می‌بخشند.

سیستم هوشمند بزرگ مقیاس جاده ای

در دنیایی که امروز در آن زندگی می‌کنیم اکثر فعالیت‌های کوچک و بزرگ اعم از آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و … رنگ و بویی الکترونیکی و هوشمند به خود گرفته‌اند تا به‌ نوعی موجبات سطح کیفیت بشر را فراهم آورند که در این بین فعالیت حمل و نقل نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. با توجه به این مسئله، مهندسینی که در حوزه حمل و نقل فعالیت می‌کنند با کمک مهندسین سایر حوزه‌های الکترونیکی همچون مخابرات و ارتباطات، کامپیوتر و … توانسته‌اند سیستم حمل و نقل هوشمند را راه‌اندازی کنند تا یکپارچگی، کارایی و ایمنی در این حوزه نمود پیدا کند.

آشنایی با آسان بار به عنوان اولین شرکت بزرگ مقیاس هوشمند

آسان بار به عنوان اولـین استـارتاپ صـادراتی ایـران یکی از تخصصی‌ترین و محبوب‌ترین سامانه اینترنتی ارائه دهنده خدمات حمل‌و‌نقل کالا در سراسر ایران به رانندگان پایه یک و شرکت‌های حمل‌ونقل (باربری) است. به عبارت دیگر آسان‌بار پل ارتباطی رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل در بستر اینترنت است .

در این سیستم نیازی به حضور رانندگان در پایانه‌های حمل‌ونقل نمی باشد و تنها از طریق اپلیکیشن آسان‌بار، بارهای اعلام شده توسط شرکت‌های حمل‌و‌نقل را مشاهده، ارزیابی و انتخاب می‌کنند نتیجه این عمل این است که رانندگان می توانند برنامه ریزی مناسب تری را داشته باشند و زمان بیشتری را در کنار خانواده سپری نمایند.

دریافت بار بشکل رایگان و توافقی

آشنایی با شرکت بوتان ران

شرکت بوتان ران (سهامی خاص) از سال ۱۳۷۴ به کمک پشتوانه و اعتبار شرکت بوتان (بنیان گذار صنعت گاز مایع) مفتخر به ارائه خدمات حمل و نقل داخلی و بین المللی است. بوتان ران در زمینه پروژه‌های حمل و نقل کالای اساسی، کالای عمومی، گاز مایع، فرآورده‌های پتروشیمی و نفتی و در شیوه های جاده‌ای و ریلی فعال بوده است. این شرکت در سال ۱۳۹۹ در اقدامی بزرگ توانسته است اولین مجوز حمل و نقل هوشمند بزرگ مقیاس را از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اخذ نمایید و هم اکنون می تواند از هر نقطه از کشور بارنامه حمل جاده‌ای صادر نماید.

مجوز بزرگ مقیاس هوشمند

فناوری‌های به کار رفته در اولین شرکت بزرگ مقیاس هوشمند چیست ؟

همان‌طور که اشاره شد بخش‌های مختلفی به حوزه حمل و نقل هوشمند ورود پیدا کرده‌اند و از فناوری‌های بی‌شماری برای ایجاد سیستم هوشمند استفاده شده است که از این فناوری‌ها می‌توان اشاره‌ای به موارد زیر کرد:

  1. سیستم کنترل چراغ‌های راهنمایی
  2. تابلوهای اعلان ترافیک
  3. دوربین سرعت سنج
  4. سیستم خودکار شناسایی خودرو
  5. سیستم اطلاعاتی وضعیت ترافیک
  6. سیستم اطلاعاتی وضعیت جاده
  7. سیستم اطلاعاتی وضعیت آب و هوایی

مزایای استفاده از خدمات شرکت‌های بزرگ مقیاس هوشمند چیست ؟

از مهم‌ ترین مزایای اولین شرکت‌ بزرگ مقیاس هوشمند مانند آسان بار می‌توان اشاره‌ای به موارد زیر داشت:

  • بهره بردن از تکنولوژی جدید و سیستم هوشمند
  • یکپارچه سازی ارگان‌ها، شبکه‌ها، وسائل نقلیه و …
  • بالا بردن سطح ظرفیت ناوگان از طریق مانع شدن ترددهای بیش از حد و اضافی کامیون‌ها
  • استفاده حداکثری از پتانسیل بازار‌گاه‌های الکترونیکی و همچنین اینترنتی بار در سراسر کشور
  • استفاده حداکثری از ناوگان مختلف با پتانسیل بالا به منظور حمل و نقل انواع کالا
  • به حداقل رساندن تراکم و مدیریت بهتر جریان ترافیک و روان سازی آن
  • پشتیبانی از وسائل نقلیه امدادی
  • کنترل حمل و نقل سبک و سنگین
  • کنترل و مدیریت اخذ الکترونیکی عوارض، رزرو بلیط و …
  • و سایر موارد

استفاده از بارنامه در حمل و نقل

یکی از مهم‌ترین مدارک در حمل و نقل کالا، بارنامه هوشمند است که برای آشنایی بیشتر با آن می توانید مقاله ” بارنامه چیست ” را مطالعه نمایید. و بدون این مدرک امکان جابه‌جایی وجود ندارد. در واقع بارنامه مجوز حمل است که بین حمل و نقل کننده بار و شرکت حمل صورت می‌گیرد. کلیه اطلاعات مربوط به بار از جمله دریافت کننده و گیرنده بار، نام حمل کننده، حجم محوله، نوع کالا و … در این سند گنجانده شده است و در صورت گم شدن کالا، صاحب بارنامه می‌تواند ادعا کند که مالک آن است.

استفاده از بارنامه هوشمند در حمل و نقل

با توجه به این‌که کالای مد نظر از چه طریقی ارسال می‌شود و به دست گیرنده می‌رسد انواع مختلفی بارنامه وجود دارد:

  1. بارنامه دریایی : حمل کالا از طریق کشتی
  2. بارنامه هوایی : حمل کالا از طریق هواپیما
  3. بارنامه راه آهن : حمل کالا از طریق قطار
  4. بارنامه زمینی : حمل کالا از طریق کامیون

در طول زمان بارنامه برای این که رسمیت داشته باشد و به‌عنوان یک سند نقش خود را در حفظ کالا و محموله ایفا کند و از بروز یک سری مشکلات به‌خصوص برای رانندگان حمل کالا جلوگیری به‌عمل آورد همواره دستخوش تغییراتی شده و برای حل مشکلات مربوطه، هر بار هم راه حل‌هایی جدید شکل گرفته است.

یکی از این راه حل‌های جدید که بیشتر کشورهای دنیا از جمله ایران آن را در دستور کار خود قرار داده، صدور به صورت آنلاین و کاملا هوشمند است. این نوع از بارنامه‌ها موجب تسهیل در امر جابه‌جایی کالا می‌شوند و زمینه ای را فراهم می‌آورند تا نظارت و کنترل جابه جایی کالا به شکل بهتری انجام گیرد.

بارنامه غیر حضوری

در مورد انواع بارنامه‌هایی که در قسمت قبل اشاره کردیم صدور آن‌ها به صورت سندی کاغذی است؛ اما در سال‌های اخیر با هوشمند شدن امور اداری، بارنامه‌های کاغذی می توانند جای خود را به بارنامه‌های الکترونیکی بدهند.

صدور بارنامه غیر حضوری

این بارنامه‌های آنلاین صادر شده توسط آسان بار و بوتان ران به عنوان اولین شرکت هوشمند بزرگ مقیاس در واقع سندی هستند که به صورت اینترنتی صادر می‌شوند. اطلاعاتی که در بارنامه وجود دارد همانند نوع کاغذی است. بارنامه سراسری به شیوه هوشمند مزایایی از جمله موارد زیر به همراه دارد:

  1. شفافیت در کمیسیون پرداختی رانندگان
  2. سریع‌تر شدن روند کار
  3. ثبت بارنامه‌ها در یک سامانه و نظارت و کنترل به صورت لحظه‌ای
  4. جلوگیری از سرقت بار، کاهش تلفات و پیشگیری از قاچاق کالا
  5. کنترل بهتر دستگاه های نظارتی همچون پلیس راه و سازمان راهداری با استفاده از کد رهگیری
  6. رصد اطلاعات مربوط به ناوگان، راننده و بار به‌طور مستمر
  7. بالا بردن استانداردهای حمل بار

کلام پایانی

در صورتی‌که می‌خواهید از خدمات بارنامه آنلاین که توسط اولین شرکت بزرگ مقیاس هوشمند ارائه می‌شود استفاده کنید از سراسر کشور می‌توانید توسط برنامه معرفی شده با بوتان ران و آسان بار تماس بگیرید تا در اسرع وقت نسبت به صدور آن برای شما اقدام شود.

برخی از سوالات متداول

اولین شرکت های دارنده گواهینامه بزرگ مقیاس هوشمند کدامند ؟

آسان بار به عنوان اولـین استـارتاپ صـادراتی ایـران یکی از تخصصی‌ترین و محبوب‌ترین سامانه اینترنتی ارائه دهنده خدمات حمل‌و‌نقل کالا در سراسر ایران به رانندگان پایه یک و شرکت‌های حمل‌ونقل (باربری) جز اولین شرکت های دارنده گواهینامه بزرگ مقیاس هوشمند می باشد.