زمان مطالعه: ۶ دقیقه

طبق تحقیقات انجام شده باید موتوری با هزینه های جانبی و مصرف سوخت پایین و دسترسی آسان به خدمات پس از فروش انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم بهترین موتور برای کامیون و بدترین موتور کامیون را به شما معرفی کنیم کدامند؟ باید چگونه بفهمیم کدام موتورها با نیازهای خریداران مطابقت دارند؟ اینها یک سری سوالاتی است که هنگام خرید خودروهای سنگین و موتور مناسب برای کشنده و کامیون در ذهن خریداران ایجاد می شود.

اگرچه این سوالات ساده به نظر می رسند، اما هیچ پاسخ ساده ای برای آنها وجود ندارد. با این حال، چندین عامل مهم در این زمینه وجود دارد که می تواند در تعیین انتخاب بهترین موتور دیزلی کامیون با معیار های خاص به شما کمک فراوانی کند.

موتور مناسب برای کشنده کامیون باید چه مشخصات فنی داشته باشد؟

به طور کلی برخی از موتورهای مورد استفاده در کشنده ها و خودروهای سنگین به عنوان برترین موتورهای کامیون این صنعت شناخته می شوند. دو موتور Cummins 350 و Cummins Big Cam از برترین موتورهای کامیون موجود هستند. این موتورها ویژگی قابل اعتماد بودن مصرف کننده را دارند، اما مصرف سوخت بالایی دارند.

موتور Cat 1693 نیز یکی از بهترین موتورهای موجود برای کامیون ها است. قابل اعتماد با قدرت زیاد Cat 380 به اندازه مدل قبلی قابل اعتماد و قدرتمند است و مصرف سوخت خوبی دارد. به همبن دلیل cat 1693 یک موتور مناسب برای بهترین کامیون های جهان و  انواع کامیون است.

موتور مناسب برای کشنده کامیون

Cat3408; این موتور به عنوان یک موتور قدرتمند کلاس ۸ شناخته می شود که حدود ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد، اما می تواند تا ۵۵۰ اسب بخار نیز رتبه بندی شود. با این حال مصرف سوخت آن بسیار بالا است. C15 Cat کاملا موتور مناسب برای کشنده و کامیون است.

موتور دیزلی کامیون کاترپیلار Cat15 و C16 دارای کاربری بالا و خرابی کم بوده و از نظر مصرف سوخت مقرون به صرفه بوده و دارای گارانتی های فراوان می باشند. موتورهای سری ۶۰ دیترویت جدیدتر از مدل های دیگر بررسی شده در این بخش هستند و به نظر می رسد که مشکلات سیستم آلایندگی دیترویت را حل کرده اند.

مشکلی که بسیاری از موتورهای دیزلی با آن روبرو هستند. موتور DD15 نمونه خوب دیگری برای کامیون های دیزلی و کشنده است. البته موتور این کامیون ها بهترین مدل های دنیا نیستند. سایر تولیدکنندگان مانند ولوو دارای طیف وسیعی از موتور دیزلی کامیون خاص خود هستند که شامل چندین مدل  همچون ولوو vnl است.

نکات قابل توجه برای انتخاب موتور دیزلی کامیون

باید چند عامل مهم و اساسی را در نظر بگیرید تا بتوانید یک موتور خوب انتخاب کنید تا نیازهای راننده و اپراتور را به خوبی برطرف کند.

گیف موشن راننده

  1. کاربران ابتدا باید نوع فعالیت خود را شناسایی کنند.
  2. دوم اینکه مالک کامیون باید از فعالیت خود برای استفاده از کامیون خبر داشته باشد که این کامیون ها برای چه منظوری مورد استفاده قرار می گیرند.
  3. باید مسیر جغرافیایی و شرایط اقلیمی را در نظر گرفت که این عملیات و این قبیل بارها باید در آنجا انجام شود. بنابراین، تعیین وزن میانگین بار برای هر خودرو بسیار مهم است. بار برای هر دستگاه متفاوت است و نمی توانید انتظار بیشتری از آنها داشته باشید.
  4. نوع تریلر که به آن متصل است نیز باید به عنوان عامل جهارم در نظر گرفته شود.

اندازه، نام تجاری و فروش مجدد؛ ۳ فاکتور مهم هنگام انتخاب ماشین

هر چه موتور بزرگتر باشد. “بیشتر مناسب تر است” یک فلسفه قدیمی است که در انتخاب موتور کامیون نقش داشته است. در حال حاضر، در حالی که اندازه موتورها هنوز مهم است، تنها عامل در تعیین برترین موتورهای کامیون نیست. در حال حاضر ثابت شده است که موتور ۱۳ لیتری کارآمدتر از مدل قدیمی است.

از سوی دیگر، قابلیت فروش مجدد خودروی سنگین را نیز باید در نظر گرفت، بنابراین موتوری را انتخاب کنید که پس از چند سال استفاده، قابل فروش مجدد باشد. برند و خط تولید نیز در انتخاب موتور مناسب برای کشنده کامیون بسیار مهم است.

تعمیرات موتور کامیون

تقریباً تمام تولیدکنندگان خودروهای سنگین خطوط تولید مخصوص به خود را دارند. بنابراین انتخاب برند با موتور مورد نظر تقریبا غیرممکن است. بنابراین، اگر خریدار به دنبال موتور خاصی است، باید به سراغ برندی برود که از آن موتور در محصولات خود استفاده می کند.

هزینه و اهمیت سرویس برای تعمیرات موتور

تامین مالی کوتاه مدت و بلندمدت و همچنین کیفیت شبکه خدمات پس از فروش و سهولت دسترسی به آنها از مهم ترین عواملی است که در خرید خودروی سنگین باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. موتور را با کمترین هزینه اضافی و همچنین دسترسی آسان به خدمات پس از فروش انتخاب کرد. علاوه بر این، مصرف سوخت و گارانتی موتور از عواملی در انتخاب موتور کامیون محسوب می شوند.

برای انتخاب مناسب موتور دیزلی کامیون چه فاکتور هایی حائز اهمیت است؟

  • چگونگی عملکرد و ظرفیت استفاده از کامیون

به عنوان یک راننده کامیون، شماباید کاملا بدانید که چقدر می خواهید از قابلیت های کامیون خود استفاده کنید:

  1. وزنی که تریلر شما می تواند تحمل کند
  2. یا استفاده از ظرفیت متوسط بار قابل تحمل کامیون
  3. شما باید اطلاعات دقیقی از جاده یا موقعیت جغرافیایی آن مکان که قصد رانندگی کردن را دارید بدانید مثل ( شیب موجود در جاده، دست اندازها، خاکی بودن مسیر و …)
  • حجم موتور کامیون

اغلب بین رانندگان پایه یک این فرضیه اشتباه وجود دارد که هر چقدر حجم موتور کامیون بیشتر باشد آن کشنده از موتور بهتری بهره می برد واین کاملا غلط است. انتخاب موتور مناسب برای کشنده کامیون تنها به انتظارات کارکرد شما از یک موتور بستگی خواهد داشت. از این طریق می توانید بهترین موتور برای کامیون خود را به راحتی انتخاب کنید.

حجم موتور کامیون

جالب اینجا است که موتورهای کوچک ۱۳ لیتری نسل جدید بسیار کارآمدتر از موتورهای بزرگ قدیمی هستند. سعی کنید موتوری را انتخاب کنید که قدرت و ابعاد مورد نیاز شما را داشته باشد، نه موتوری که مورد علاقه شما است.

  • فروش راحت کشنده و کامیون

موتور کامیون حتی در موقع فروش کامیون بسیار مهم است و یکی از معیارهای بسیار مهم در خرید کامیون است و موتوری مانند کامینز قطعا ارزشمندتر از سایر مدل های کشنده خواهد بود.

  • توجه به شرکت های سازنده موتور کامیون

یکی از بهترین گزینه های شما این است که موتوری را از همان شرکت سازنده خودرو انتخاب کنید، موتورهای کامینز به طور کلی برای همه خودروهایی باشاسی های گوناگون از جمله موتورهای ولوو طراحی و ساخته شده اند.

موتور برای کامیون

انتخاب بهترین موتور برای کامیون های کلاس ۸

  • موتور کامیون پاکار (PACCAR)

  1. شرکت کامیون پاکار برای تولید موتور دیزلی کامیون، یک خط تولید مخصوص برای ساخت موتور های دیزلی خود دارد.
  2. شناخت بهترین موتور کشنده شرکت پاکار: موتوری با حجم ۱۳ لیتری و قدرتی برابر با ۵۰۰ TQ 1850 اسب بخار است
  3. شرکت سازنده موتور کامیون پاکار کشنده پیتربیلت و کامیون کنورث را در اختیار دارد.

بهترین موتورهای کامیون شرکت فرایت لاینر( Freightliner )

بهترین موتورهای ۱۵، ۱۳ و ۱۶ لیتری شرکت فرایت لاینر موتورهایی با قدرت های مختلف تا ۶۰۰ TQ 2050 اسب بخار است. موتور ۱۶ لیتری به یک دکمه توربو مجهز شده است که باعث می شود این کشنده بسیار سریع و نرم شتاب گیری داشته باشد. طبق گزارشات دریافتی از مصرف کنندگان موتورهای فرایت لاینر، اکثر آنها از موتور کامیون بسیار راضی هستند.

شرکت کامیون سازی ولوو و ماک

دو شرکت کامیون سازی بزرگ و معروف ماک و ولوو که بصورت جداگانه در مقاله ” بررسی تخصصی کامیون ماک ” از آن گفته ایم از برند های مخصوص خودشان برای ساخت موتور مناسب برای کشنده و کامیون استفاده خواهند کرد. این ۲ شرکت دارای موتورهای ۱۳ و ۱۶ لیتری با ظرفیت های مختلف TQ 600 و TQ 2050 هستند که موتور ۱۶ لیتری به دلیل مسائل فنی در بین رانندگان بسیار محبوب نیست. ولوو نمایندگی های بیشتری نسبت به ماک دارد، بنابراین قطعات یدکی کامیون به راحتی برای رانندگان در دسترس است.

موتور ناویستار( Navistar)

موتور ناویستار( Navistar)

ناویستار موتورهای بسیار کوچک تری نسبت به برندهای دیگر تولید می کند، اما یکی از قوی ترین موتورهای ساخته شده توسط این شرکت برای کامیون های دیزلی کلاس ۸، موتور کامینز ISX است. شرکت تولید موتور کامیون ناویستار با تمام فروشندگان محصولات خود به خوبی ارتباط برقرار می کند.navistar همواره در تلاش است در تمامی فروشگاه ها محصولات خود را پخش و عرضه کند. از معروف ترین کامیون های آن کامیون اینترنشنال می باشد.

بدترین موتورهای کامیون آشنا شوید

هر راننده کامیونی در طول دوران رانندگی خود حداقل یک بار کامیونی با موتور بسیار ضعیف رانندگی کرده است، بنابراین برای به حداقل رساندن خاطرات بد رانندگی خود، موارد زیر را حتماً در نظر داشته باشید.

موتور کامیون کاترپیلار(Caterpillar)

اگرچه کاترپیلار موتورهای خوبی برای کامیون ها تولید کرده است، اما شرکت کاترپیلار نتوانسته است خود را در مورد کاهش مصرف سوخت موتورها ثابت کند.

موتور کامیون کاترپیلار(Caterpillar)

موتور کشنده های کامینز( Cummins )

موتورهای شرکت تولیدی کامینز نتوانسته اند رضایت کامل رانندگان را جلب کنند و انتقادات زیادی به آن ها در این سال ها وارد شده است. جدی ترین مشکلات موتور کامینزآسیب تسمه موتور و خم شدن میل لنگ است.

۱۰ پیشنهاد برتر موتور کامیون

در انتها ۱۰ مورد از بهترین موتورهای کامیون را به صورت گلچین شده در اختیار شما رانندگان عزیز گذاشته‌ایم

  1. ۳۰۰ HP Mack
  2. ۳۵۰ Cummins
  3. Big Cam Cummins
  4. ۱۶۹۳ Cat
  5. ۳۸۰ Cat
  6. ۳۴۰۸ Cat
  7. C15 Cat
  8. C16 Cat
  9. ۶۰ Series Detroit
  10. DD 15

در صورتی که مقاله فوق مورد پسند شما می باشد پیشنهاد میکنیم مقالات ” قدرتمندترین و بزرگترین بوژی کش دنیا “و ” بارنامه چیست و چه میزان اهمیت دارد؟ ” را نیز مطالعه نمایید.

برخی از سوالات متداول

مهم ترین فاکتورها برای انتخاب موتور دیزلی کامیون چیست؟

ابعاد، نحوه عملکرد و کارکرد آنها، شرکت سازنده کامیون و فروش کامیون

ویژگی های بهترین موتور برای کامیون ها چیست؟

به طور کلی برخی از موتورهای مورد استفاده در کشند ها و خودروهای سنگین به عنوان برترین موتورهای کامیون این صنعت شناخته می شوند. دو موتور Cummins 350 و Cummins Big Cam از برترین موتورهای کامیون موجود هستند. این موتورها ویژگی قابل اعتماد بودن مصرف کننده را دارند، اما مصرف سوخت بالایی دارند.