کمبود لاستیک کامیون و تحصن دوباره کامیونداران

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کمبود لاستیک کامیون و تحصن دوباره

دبیر کانون کامیون داران احمد کریمی گفت: انجمن به‌هیچ‌عنوان با تحصن اول مهر کامیون‌داران موافق نیست و این اقدام به‌هیچ‌عنوان مورد حمایت کانون نیست.

او گفت: اگر یک درصد تصور می‌کردم این تحصن به نفع راننده است از آن حمایت می‌کردیم اما با توجه به اینکه دولت در همه زمینه‌ها شرایط بسیار سختی را دارد این تحصن هم به خود کامیون‌داران و هم به دولت خسارت می‌زند. ضمن اینکه اکنون شرایط طوری است که بخشی از کامیون‌داران مجبور به خروج اجباری از حمل‌ونقل هستند و اصلاً نیازی به تحصن نیست. کامیون‌داران همین حالا نمی‌توانند کار کنند چراکه، نه قطعه دارند نه لاستیک و حتی پول اینکه کامیون خود را از تعمیرگاه بیرون بیاورند را هم ندارند.

به گفته کریمی قسمتی از ناوگان حمل و نقل جاده ای به‌واسطه نبود قطعات خودبه‌خود در حال توقف است.

او در نامه‌ای به مراجع قانونی آورده است که اگر اول خردادماه امسال کامیون‌ها به دلیل تحصن زمین‌گیر شدند تا مدتی دیگر راننده ها مجبور می شوند به خاطر کمبود لاستیک و قطعات در بازار از صنعت حمل و نقل کنار بروند.

دبیر کانون کامیون داران اضافه کرد:  اگر شرایط اصلاح نشود امکان ادامه کار وجود ندارد و ادامه داد: اوایل امسال کامیون داران فهرستی از مطالبات داشتند که شاید لاستیک و قطعات جزو بندهای آخر آن بود اما شرایط  اکنون آنقدر سخت است که مطالبات کامیون داران به خرید یک جفت کامیون خلاصه‌شده است.

او ادامه داد: با توجه به افزایش نرخ ارز هم اکنون اولویت ما تأمین قطعات است و خواسته‌های کامیون‌داران به سطح کاهش‌یافته است ضمن اینکه خروجی اعتصاب اول خرداد ماه به نفع جریان حمل‌ونقل تمام نشد.

 

 

این در حالی است که معاون حمل و نقل جاده ای سازمان راهداری از ایجاد بازار سیاه لاستیک و عدم همکاری وزارت صمت در تامین قطعات یدکی خبر داده است.

داریوش امانی معاون حمل و نقل جاده ای و سازمان راهداری با اشاره به اعتراض روزهای گذشته برخی از کامیون داران، گفت: دلیل اصلی این اعتراض ها مربوط به کمبود، گرانی لاستیک و همچنین قطعات لوازم یدکی و روغن بوده است.

 

 

او ادامه داد: با وجود پیگیری های بسیار زیاد از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، وزارت صمت هیچ گونه همکاری درتوزیع وعرضه لاستیک نداشته است.

امانی با تاکید اینکه وظیفه سازمان راهداری حل مشکل کامیون داران است، افزود: تنها زمانی مشکل کامیون داران برطرف می شود که لوازم یدکی و لاستیک از سوی وزارت صمت تامین شود.

نوشته های اخیر

۷ دلیل مهم آتش گرفتن کابین کامیون و آموزش جلوگیری از آن

 آتش گرفتن کابین کامیون، کابوسی هولناک و یکی از خطرناک‌ترین حوادثی است که ممکن است…

3 ساعت پیش

بیجک باربری و گمرکی چیست و چه کاربرد و مزیتی دارد؟

بیجک باربری و گمرکی مانند گروپاژ در میان اصطلاحات گمرکی استفاده می‌شوند، یکی از مهم‌ترین…

6 ساعت پیش

ارزش گمرکی کالا چیست ؟ چگونه محاسبه یا تعیین می شود

اگر قبلا با اصطلاحات گمرکی آشتا شده اید و  درصدد آشنایی با چگونگی و قوانین…

1 هفته پیش

آموزش بستن زنجیر چرخ کامیون ( از ابتدا تا انتها )

استفاده‌کردن و بستن زنجیر چرخ کامیون و خودرو به‌ویژه در فصل زمستان و زمستانی کردن…

2 هفته پیش

کالای متروکه چیست؟ چه دلایلی باعث متروکه شدن کالا می‌شود

کالای متروکه مانند گروپاژ یک اصطلاح گمرکی است که در زمینه فعالیت‌های گمرکی یکی از…

2 هفته پیش

کالاهای ممنوعه گمرک ایران در سال ۱۴۰۳ کدامند؟ جدیدترین لیست کالاهای ممنوع گمرک ایران

برای واردات کالا باید به قوانین واردات و مقررات حمل کالای وارداتی و همچنین اصطلاحات…

3 هفته پیش