به گزارش تین نیوز، اگرچه افزایش میزان حق بیمه رانندگان جدیدالورود به حملونقل عمومی مورد نقد تعدادی از رانندگان قرار دارد اما برخی دیگر از آنان بر این باورند که پایین بودن میزان حق بیمه در این بخش موجب شده طی سالیان گذشته افراد زیادی فقط برای بهرهمندی از مزایای بیمهای وراد صنف رانندگان شده و این بخش را با مازاد نیروی انسانی مواجه سازند که در نهایت نتیجهای جز ضرر و زیان برای رانندگان حرفهای به دنبال نداشته است.( افزایش حق بیمه رانندگان چرا و چگونه؟ بخوانید )
در این زمینه یکی از کاربران تیننیوز، در بخش نظرات این شبکه خبری نوشت: از سال ۷۲ که کار بیمه رانندگان آغاز شد از یک طرف انجمنها و پس از آن کانون، به خاطر درآمدزایی و کسب درآمد هر کسی را که از راه رسید برای دریافت کارت هوشمند و ارزان بودن حق بیمه، ثبت نام کردند.
وی افزود: حتی معتقدم همین اقدام موجب شد تصویب سختی کار رانندگان به دلیل پرداخت حق بیمه کم با مشکلاتی مواجه شود که این مشکلات هنوز هم ادامه دارد.
این کاربر تیننیوز، اظهار کرد: در حال حاضر طبق آمار اعلام شده ۹۰۰ هزار راننده وجود دارند که شاید حدود یک چهارم آنها نیز در این حرفه فعالیت نمیکنند و فقط برای بهرهمندی از امتیاز بیمه رانندگان که کمترین پرداختی را دارد، کارت هوشمند گرفتهاند.( در مورد بیمه نامه باربری و تعهدات آن بخوانید )
این راننده تاکید کرد: با توجه به مشکلات مطرح شده، به نظر میرسد در نهایت باید این پالایش از یک جا شروع شود چرا که قوانین تمدید کارت هوشمند رانندگان کامیون شامل هفت عدد بارنامه در سال یا ۱۲ هزار کیلومتر پیمایش بارنامهای، برای جلوگیری از ورود افراد غیر حرفهای به این صنف بازدارنده نیست.
منبع: تین نیوز
آتش گرفتن کابین کامیون، کابوسی هولناک و یکی از خطرناکترین حوادثی است که ممکن است…
بیجک باربری و گمرکی مانند گروپاژ در میان اصطلاحات گمرکی استفاده میشوند، یکی از مهمترین…
اگر قبلا با اصطلاحات گمرکی آشتا شده اید و درصدد آشنایی با چگونگی و قوانین…
استفادهکردن و بستن زنجیر چرخ کامیون و خودرو بهویژه در فصل زمستان و زمستانی کردن…
کالای متروکه مانند گروپاژ یک اصطلاح گمرکی است که در زمینه فعالیتهای گمرکی یکی از…
برای واردات کالا باید به قوانین واردات و مقررات حمل کالای وارداتی و همچنین اصطلاحات…