کامیونت هینو ۳۰۰ مدل ۲۰۱۸ به یک موتور توربو دیزل چهار سیلندر مجهز شده است که ۱۶۵ اسببخار نیرو و ۴۶۴ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. گیربکس استاندارد نیز یک گیربکس شش سرعته دستی است و همان گیربکس آشنایی است که در دیگر کامیونهای سنگین و نیمه سنگین هینو به چشم میخورد.(برای مطالعه مقاله کامیونت ایویکو یوروکارگو مدل ۲۰۱۸ کلیک کنید)
همانطور که میدانید گیربکس کامیونهای بزرگ با فشار باد کنترل میشوند و گیربکس هینو ۳۰۰ نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای این که باد مورد نیاز گیبرکس به خوبی تأمین شود، هینو ۳۰۰ به یک کمپرسور کوچک مجهز شده است که فقط به همین منظور کار میکند. ترمزها به صورت استاندارد به سیستم هیدرولیکی شبیه سیستم ترمز هیدرولیک خودروهای سواری مجهزند و با این تفاوت که دیسکهای ترمز در هر چهار چرخ مشاهده میشوند.
سیستم تعلیق به شش کمک فنر مجهز است و ارتفاع بدنه ۱۵۰ میلیمتر از ارتفاع کامیونتهای استاندارد بیشتر است. این افزایش ارتفاع به هینو ۳۰۰ کمک میکند پستی و بلندیهای جاده را بهتر جذب کند و بتواند به راحتی به هر جایی برود.
وقتی پشت فرمان هینو ۳۰۰ جدید مینشینید، دیگر نباید نگران ناهمواریهای مسیر، عملکرد سیستم چهار چرخ محرک، عملکرد شاسیها و گشتاور پایین باشید چون این کامیونت در همه موارد از خودش قابلیتهایی بیش از حد انتظار نشان میدهد. شاید تنها ایرادی که بتوان از این کامیونت گرفت این باشد که کابین بیش از ۲.۵ متر ارتفاع دارد و راننده مجبور است هنگام سوار شدن، حتماً از دستهایش کمک بگیرد.
البته جای تعجب نیست که کامیونت هینو ۳۰۰ جدید سواری خشکی دارد و در سرعتهای بالا، ناهمواریهای سطح مسیر به اتاق منتقل میشوند، تایرها نیز هنگام حرکت با سرعت بالا در جادههای آسفالت قدری پر سر و صدا هستند. البته میتوان گفت با توجه به گشتاور بالایی (در حالت بدون بار) که هینو ۳۰۰ در اختیارتان قرار میدهد، رانندگی با آن بسیار راحت است و فقط یک دنده معکوس کشیدن کافی است تا کامیونت از جا بپرد و شتاب زیادی بگیرد. گفتنی است به جز دنده ۱ که جا زدن آن قدری دشوارتر است بقیه دندهها به راحتی جا میروند و رانندگی و دنده عوض کردن با این کامیونت کار راحتی است.
کامیونت هینو ۳۰۰ مدل ۲۰۱۸ در دو پیکربندی تک کابین و دو کابین به بازار عرضه شده است. نسخه دو کابین میتواند هفت نفر را در خودش جا بدهد و برای صندلیهای عقب نیز دریچههای بخاری و کولر مجزا تعبیه شده است. آمپرها بزرگ و خوانا هستند و از دستهها و دکمههای کنترلی سادهای استفاده شده است. دید از روی صندلی راننده بسیار عالی است، اندازه آینههای جانبی بسیار مناسب است و به صورت برقی نیز قابل تنظیم هستند.
دوربین دید عقب که به صورت استاندارد ارائه میشود، گزینه بسیار جالبی است ولی مشتریان میتوانند بسته به نوع استفاده خودشان دوربینهای بیشتری سفارش بدهند تا در نقاط مورد نظرشان نصب بشود.
کامیونت هینو ۳۰۰ به امکاناتی از قبیل اتصال بلوتوث، رادیو دیجیتال و سیستم پخش دی.وی.دی مجهز است.
الف.کیسه هوای راننده و شاگرد
ب.سیستم کنترل پایداری
ج.دیسک ترمز برای هر چهار چرخ
د.ترمز ABS و سیستم کنترل کشش
در مجموع میتوان گفت هینو ۳۰۰ یک کامیونت مجهز است و کمپانی هینو با برخورداری از سالها تجربه، محصولی تولید کرده است که قابلیتهای آفرود زیادی دارد. تردیدی وجود ندارد که این کامیونت مجهز که کنترل آن در ترافیک سنگین و بزرگراه بسیار راحت است، برای انجام عملیاتی مانند اطفاء حریق در مناطق خارج شهر، جنگلبانی و معدنکاری بسیار مناسب است و به طور قطع مورد استقبال فعالان این حوزه قرار خواهد گرفت.
یکی از خطراتی که سلامت رانندگان را تهدید می کند ترکیدن لاستیک کامیون است که…
قبض باسکول در میان انواع مدارک و سندهای موجود باربری و حمل و نقل کالا…
مانیفست چیست؟ اگر شما هم به عنوان یک فرد فعال در حوزه تجارت یا حمل…
آتش گرفتن کابین کامیون، کابوسی هولناک و یکی از خطرناکترین حوادثی است که ممکن است…
بیجک باربری و گمرکی مانند گروپاژ در میان اصطلاحات گمرکی استفاده میشوند، یکی از مهمترین…
اگر قبلا با اصطلاحات گمرکی آشتا شده اید و درصدد آشنایی با چگونگی و قوانین…
مشاهده دیدگاه ها
سلام لطفا یک معرفی درباره محصولات شما ارسال یا تماس بگیرید ممنون
۰۹۱۶۳۱۳۶۰۴۷