مشکل لجستیکی وجود دارد/ هر کریدور یک مدیر خواهد داشت

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی به تشریح اقدامات وزارت راه و شهرسازی در راستای بهبود وضعیت لجستیک در ۵ گام پرداخت و گفت: در حال حاضر آیین‌نامه مربوط به مراکز لجستیک در حال بازنگری است و امیدواریم به تصویب برسد.

مهرداد تقی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در همایشی حمل‌ونقلی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما در حال برگزاری است، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بهبود وضعیت لجستیک اظهار کرد: پس از تشکیل معاونت حمل‌ونقل در وزارت راه و شهرسازی بلافاصله کارگروه لجستیک با حضور بخش دولتی و خصوصی و انجمن لجستیک تشکیل و جلسات آن هر دو ماه یکبار برگزار شد.

او ادامه داد: در گام دوم شمای کلی از ترانزیت کشور و منطقه ترسیم و ابهامات شناسایی و طرح تهیه شده در حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان و کمیسیون عمران مجلس  ارائه شد تا همه دست اندرکاران متوجه شوند باید برای بهبود شرایط دست به دست هم دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پس از ارائه طرح مکان‌یابی مراکز لجستیکی آغاز شد که امروز شاهد پیشرفت هایی در این زمینه هستیم.

تقی‌زاده گفت: در گام آخر مشوق‌های سرمایه‌گذاری تهیه شد که پس از تایید وزیر راه و شهرسازی اعلام می‌شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ۶۶ مشکل در بخش لجستیک وجود دارد گفت: مشکلات مربوط به دولت و بخش خصوصی و قوانین و مقررات شناسایی شد و سپس به رفع آنها اقدام گردید.

او تصریح کرد: خوشبختانه بخشی از این مشکلات برطرف شده است و می‌توانیم مسیر را ادامه دهیم و در حال حاضر آیین‌نامه مربوط به مراکز لجستیک در حال بازنگری است و امیدواریم به تصویب برسد. معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: مکان‌یابی مراکز لجستیکی از طریق مدل ریاضی در حال بررسی است.

تقی‌زاده با اشاره به انتخاب مدیر برای هر یک از کریدورهای عبوری از ایران تاکید کرد: برای هر یک از کریدورها باید یک مدیر کریدور انتخاب شود که اولین مدیرکل برای کریدور شمال-جنوب انتخاب شد و به زودی مدیرکل‌های کریدورهای ترکیه-ایران-قطر و جاده ابریشم نیز انتخاب خواهند شد.

او تصریح کرد: مدیران کریدور نباید هیچ شغلی دیگری داشته باشند و بیلان کاری آن‌ها با عملکرد کریدور مشخص خواهد شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری این همایش به پتانسیل‌ های موجود در شورای عالی هماهنگی ترابری اشاره کرد و گفت: دست‌اندرکاران حوزه حمل‌ونقل و لجستیک باید در نظر داشته باشند که ظرفیت مطرح شدن مشکلات در شورای عالی هماهنگی ترابری وجود دارد.

نوشته های اخیر

چگونه می توان مدیر فنی شرکت حمل و نقل شد و گواهی مدیرفنی حمل بار از کجا بگیرم ؟

مدیرفنی حمل بار کیست ؟ گواهی مدیرفنی حمل بار چیست ؟ گواهی مدیرفنی حمل بار…

2 هفته پیش

دانلود رایگان ۱۴ مورد از بهترین برنامه و اپ هواشناسی و پیش بینی آب و هوا [اندروید + آیفون]

کدام یک از انواع بهترین برنامه و اپ و هواشناسی را برای گوشی دانلود کنیم؟…

4 هفته پیش

شارژ نشدن کارت سوخت گازوئیل و علت شارژ آن براساس پیمایش استاندارد‌

اگر راننده ماشین‌های سنگین باشید، با کارت سوخت گازوئیل آشنا هستید. یکی از جدیدترین مشکلات…

1 ماه پیش

اعلام بار تلگرامی ، معرفی ۲۵ کانال تلگرامی اعلام بار سراسری فعال (آپدیت ۱۴۰۴)

اگر راننده باشید، قطعاً تا به حال در مورد اعلام بار تلگرامی چیزی شنیده‌اید! در…

3 ماه پیش

حمل و نقل جاده ای چیست ؟ بررسی مزایا و هر آنچه که باید از آن بدانید

 با وجود این که راه های مختلف ریلی، هوایی و دریایی برای انتقال بار و…

6 ماه پیش

بهترین کامیون جهان در سال ۲۰۲۵| معرفی ۱۵ کامیون برتر

صنایع مختلف امروزه بیش از هر چیز به حوزه حمل‌ونقل به خصوص حمل و نقل…

6 ماه پیش