خداداد بکرانی یک فعال حملونقل جادهای به خبرنگار تین نیوز اعلام کرده است: در حالیکه طی چند سال گذشته در پرداخت حق بیمهی رانندگان و کامیونداران کوتاهی و سهلانگاری توسط شرکتهای حملونقل صورت گرفته است، چرا باز هم در زمینهی بیمهی تکمیلی با شرکتهای حملونقلی توافق انجام شده است؟
او اعلام کرد: در تاریخ حملونقل به قرارداد بیمهی تامین اجتماعی برمیخوریم که انجمن صنفی رانندگان و انجمن صنفی شرکتهای حملونقل با میانجیگری سازمان راهداری و حملونقل جادهای منعقد کردهاند.
برای مطالعه در مورد شرایط بیمهی تکمیلی کامیونداران اینجا کلیک کنید
رانندگان در ازای کسر درصدی از مبلغ بارنامه و پرداخت آن به شرکتهای حملونقل به این روش حق بیمهی خود را پرداخت میکردند، اما تعدادی از شرکتهای حملونقلی این مبلغ را به شرکتهای بیمه پرداخت نکردهاند و تعدادی از رانندگان بیش از هشت سال از حق و حقوق خود محروم شدند.
پیشنهاد خداداد بکرانی: ورود قوه قضاییه و سازمان راهداری و حملونقل جادهای برای نظارت به روندهای موجود در کانون انجمنهای صنفی.
دولت موظف به پرداخت ۵۰درصد بیمهی کامیونداران شد، برای مطالعه کلیک کنید
در نهایت میتوان چنین برداشت کرد که همچنان رانندگان با پرداخت بیمهی تامین اجتماعی خود چالش دارند و سپردن پرداخت حق بیمهی تکمیلی به انجمن صنفی شرکتهای حملونقلی نیاز به بازنگری و اندیشیدن بیشتری دارد.
منبع: تین نیوز
آتش گرفتن کابین کامیون، کابوسی هولناک و یکی از خطرناکترین حوادثی است که ممکن است…
بیجک باربری و گمرکی مانند گروپاژ در میان اصطلاحات گمرکی استفاده میشوند، یکی از مهمترین…
اگر قبلا با اصطلاحات گمرکی آشتا شده اید و درصدد آشنایی با چگونگی و قوانین…
استفادهکردن و بستن زنجیر چرخ کامیون و خودرو بهویژه در فصل زمستان و زمستانی کردن…
کالای متروکه مانند گروپاژ یک اصطلاح گمرکی است که در زمینه فعالیتهای گمرکی یکی از…
برای واردات کالا باید به قوانین واردات و مقررات حمل کالای وارداتی و همچنین اصطلاحات…