زمان مطالعه: ۶ دقیقه

آموزش بستن چادر نیسان و وانت به عنوان خودرو‌های حمل بار فعال در حمل و نقل جاده ای از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا به دلیل ماندن در جاده در ساعت‌های طولانی، ممکن است در شرایط نامساعد آب و هوایی قرار بگیرند. این خودرو‌ها در زمان حمل بار نیاز به استفاده از چادر‌های ترانزیتی دارند. این چادر‌ها مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت، نم و دیگر شرایط آب و هوایی داشته و می‌توانند از بار‌های درون خودرو محافظت کنند. در ادامه مطلب ضمن معرفی چادر نیسان و وانت و اموزش گره نیسانی، در مورد مشخصات کلیدی این کالا اطلاعاتی ارائه خواهد شد.

مرحله بستن چادر نیسان

چادر ترانزیتی یا چادر نیسان و وانت چیست؟

چادر‌هایی که معمولاً برای خودرو‌هایی از قبیل نیسان و وانت مورد استفاده قرار می‌گیرند از نوع ترانزیتی و تولید شده از الیاف پلی استر و پنبه بوده و به همین دلیل بسیار مستحکم و ضد آب هستند. این چادر‌ها به گونه‌ای تولید می‌شوند که هیچگونه رطوبت و قطرات آب از درون آن عبور نکرده و به همین دلیل کالا‌ها و بار درون خودرو کاملاً حفظ خواهند ماند. کارخانه‌های تولید‌کننده این نوع پارچه‌ها نیز از دستگاه پیشرفته با تراکم بافت بالا برای تولید آن‌ها استفاده می‌کنند.

پاپ آپ نصب برنامه اعلام کننده

  • جنس چادرهای ترانزیتی

پس از ساخت و تولید این گونه پارچه‌ها، از مواد پی‌وی‌سی و پلیمر استفاده می‌شود تا رویه این چادر‌ها را پوشش دهند. بدین ترتیب می‌توان آن‌ها را به صورت مقاوم در برابر آب و رطوبت در نظر گرفت. پارچه‌های ترانزیتی که از آن‌ها به پارچه کانتینری نیز نام می‌برند، معمولاً روی ماشین‌هایی از قبیل نیسان، وانت و تریلی نصب شده و به وسیله آن‌ها می‌توان از کالا‌های درون این نوع خودرو‌ها محافظت کرد.

  • مزایای چادر ترانزیتی و آموزش بستن چادر نیسان

آموزش بستن چادر نیسان و استفاده از این نوع پارچه، به دلیل مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی از خسارات احتمالی جلوگیری کرده و همچنین به دلیل داشتن خاصیت ضد احتراق، دچار آتش سوزی نخواهند شد. چادر‌های مخصوص ماشین نیسان را از نوع مقاوم در برابر آب و مقاوم در برابر پرتو فرابنفش می‌سازند. علاوه بر آن، به دلیل مقاومت بالا در برابر باد و باران‌های شدید، هرگز دچار کشش و یا سایش نخواهد شد.

بستن چادر نیسان به صورت اصولی

دلایل استفاده از چادر برای نیسان

بستن چادر نیسان به دلایل مختلف صورت می‌گیرد که در زیر به موارد مهم آن اشاره شده است.

  • مهار بار اصولی و جلوگیری از سقوط و یا آسیب رسیدن به بار
  • جلوگیری از خسارت‌های احتمالی
  • حفاظت از بار در برابر شرایط آب و هوایی
  • احتمال سقوط بار پس از بارگیری و خروج آن از خودرو

اهمیت آموزش بستن چادر نیسان

طبق موارد گفته شده، طریقه بستن چادر نیسان از اهمیت بالایی برخوردار است. رانندگان این خودرو فاقد اتاق بار نیسان باید با هدف حفاظت از کالا در مسیر‌های متعدد، از چادر‌های مخصوص استفاده کرده و نحوه بستن آن‌ها را نیز آموزش ببینند. محموله درون نیسان ممکن است پس از بارگیری و پیش از رسیدن به مقصد، شرایط مختلفی را پشت سر بگذارد. به همین دلیل استفاده از چادر و کشیدن آن روی بار می‌تواند از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند. مهم‌ترین وظیفه چادر نیسان محافظت از بار در برابر نم و رطوبت و همچنین اشعه فرابنفش است.

بستن چادر نیسان از پشت

طریقه بستن چادر روی نیسان

با توجه به استفاده‌های مختلف از چادر ترانزیتی، باید روش استفاده از آن و طریقه بستن چادر نیسان را نیز یاد گرفت. معمولاً استفاده از چادر نیسان پس از بارگیری خودرو انجام می‌شود و در این هنگام باید چادر برزنتی روی محموله کشیده شود. با آموزش بستن چادر نیسان به راحتی می‌توان این کار را انجام داد.

آموزش بستن چادر نیسان

زمانی که چادر روی بار انداخته می‌شود، باید نسبت به قرارگیری آن در بخش‌های مختلف نیسان و قرارگیری درست روی بار اطمینان حاصل کرد. سپس به یک طناب بسیار محکم نیاز است تا آن را از درون حلقه‌های کنار چادر رد کنید. بعد از قرارگیری طناب درون حلقه‌ها، باید طناب را از روی بار رد کرده و آن را به حلقه‌های کنار چادر در طرف دیگر خودرو برسانید. این کار مجدداً برای طرف دیگر نیسان انجام می‌شود.

یعنی طناب پس از عبور از حلقه سمت راست به سمت دیگر انداخته شده و از حلقه کنار چادر در سمت چپ نیز عبور می‌کند. این مرحله چندین بار تکرار خواهد شد تا این‎که به انتهای خودرو رسیده و تمام بار توسط چادر و طناب پوشش داده می‌شود. در صورتی که چادر مورد استفاده فاقد حلقه باشد، می‌توان طناب را از میله نیسان عبور داده و بدین ترتیب آن را محکم کرد.

بستن چادر نیسان با چادر برزنتی

نکات مهم در زمان آموزش بستن چادر نیسان

پس از آموزش کشیدن چادر نیسان، اکنون می‌توان از این روش در زمان بارگیری استفاده کرد. البته پیش از استفاده باید به برخی نکات توجه شود.

  • بخش پشتی چادر در زمان بستن آن باید تا حد امکان به سمت پایین کشیده شده و در آنجا محکم شود.
  • چادر روی نیسان باید به اندازه‌ای محکم باشد که در طول مسیر و در اثر برخورد با باد و یا هوا شل و یا باز نشود.
  • در آموزش بستن چادر نیسان باید به این نکته توجه شود که شل بودن چادر نیسان می‌تواند باعث کاهش سرعت راننده شده و یا در بین راه باز شود.
  • بخش اضافه چادر در پشت نیسان باید با استفاده از طناب به قسمت سپر نیسان متصل شده و در آنجا گره ‌زده شود.
  • پس از بستن چادر از تمامی حلقه‌ها و گره‌ها و محکم بودن آن‌ها مطمئن شوید.
  • پس از رسیدن به مقصد و برای تخلیه بار باید طناب‌ها به آرامی باز شده و کلیه مراحل مجدداً تکرار شود.
  • گیف موشن راننده

چرا آموزش گره نیسانی مهم است؟

در زمان بارگیری و استفاده از چادر روی وانت بارهای سبک از جمله نیسان، باید از گره نیسانی برای محکم کردن بار روی خودرو استفاده شود. به همین دلیل کلیه رانندگان خودرو‌های نیسان و یا وانت باید ضمن اموزش گره نیسانی، از آن در زمان حمل کالا استفاده کنند.

مزایای استفاده از نیسان در حمل و نقل

خودرو‌های باری از قبیل نیسان با داشتن محفظه باری کوچک می‌توانند به راحتی برای حمل بار مورد استفاده قرار بگیرند. در حال حاضر دو خودروی نیسان و وانت از جمله متداول‌ترین وسیله نقلیه در حمل و نقل محسوب می‌شوند که از آن‌ها برای باربری وسایل استفاده می‌شود. این خودرو دارای مقدار ظرفیت بارگیری ثابت بوده و معمولاً حتی وزن سه و نیم تن را تحمل می‌کند. از جمله‌هایی کالاهایی که می‌توان با کمک نیسان حمل کرد می‌توان به وسایلی از قبیل یخچال، تلویزیون، لوازم ورزشی از قبیل تردمیل، تخت خواب، مبلمان، دستگاه‌های الکترونیکی و غیره اشاره کرد.

بستن چادر نیسان به صورت ایمن

نکات ایمنی در زمان حمل بار با نیسان

حمل بار با نیسان نسبت به دیگر خودرو‌های باربری رایج‌تر است. بنابراین باید در زمان استفاده از این خودرو برای حمل بار به همه نکات ایمنی مانند همراه داشتن لوازم اولیه ضروری خودرو یا بستن چادر نیسان به صورت اصولی توجه شود.

از مهم‌ترین نکات ایمنی در زمان آموزش بستن چادر نیسان و حمل بار با این خودرو استفاده از طناب‌های استاندارد برای بستن بار و همچنین کشیدن چادر روی بار‌ها است. با استفاده از این کار از آسیب احتمالی کالا‌ها جلوگیری شده و هیچگونه صدمه‌ای به آن‌ها وارد نخواهد شد. همچنین در زمان آب و هوای بارانی یا برفی، خیال صاحب بار از جهت خیس شدن کالا‌ها راحت بوده و به دلیل کشیدن پارچه ضخیم روی بار‌ها، امکان خیس شدن آن‌ها وجود نخواهد داشت.

نکته مهم دیگر جهت حفظ ایمنی و هندلینگ خودرو در سرعت بالا، تنظیم بودن باد تایر‌های نیسان است. بار و جابجایی آن‌ها باید با رعایت احتیاط و ایمنی انجام شود. آگاهی نسبت به شرایط حمل بار با توجه به قوانین سازمان راهداری و توجه به نوع آن می‌تواند حمل آن‌ها را آسان‌تر کرده و از آسیب به آن‌ها جلوگیری کند.

بستن چادر نیسان به صورت کامل

حرف آخر

در این مطلب تلاش شد تا در مورد طریقه بستن چادر نیسان اطلاعات مفیدی ارائه شود. نحوه بستن چادر روی نیسان بسیار آسان بوده و استفاده از آن در زمان حمل بار می‌تواند علاوه بر افزایش امنیت در حمل و نقل، از هزینه‌های مربوط به آسیب به بار جلوگیری کند. کلیه رانندگان نیسان و وانت باید روش بستن چادر را روی نیسان آموزش دیده و با اموزش گره نیسانی از آن در زمان حمل و نقل بار‌ها استفاده کنند. آسان بار با ایجاد بزرگترین سامانه حمل بار به رانندگان در دریافت بار و صدور بارنامه و همچنین رزرو بار برگشت خدمت بزرگی ارائه کرده است.

از طرفی صاحبین بار نیز می‌توانند با خیال راحت راننده مورد نظر خود را با هزینه کرایه مورد نظر خود پیدا کنند. اطلاعات تکمیلی در مورد خدمات آسان بار از قبیل اعلام بار تلگرامی در آدرس اینترنتی این مرکز به نشانی asanbar.ir آمده است.

سوالات متداول

آموزش بستن چادر نیسان در چه زمانی می‌تواند مفید باشد؟

کلیه رانندگان این خودرو موظف هستند این آموزش را هرچه سریع‌تر فرا گرفته و از آن در زمان حمل کالا استفاده کنند. استفاده از چادر برای نیسان و یادگیری روش بستن آن از جمله داماد لازم و ضروری برای رانندگان محسوب می‌شود که نباید هرگز این مسأله را پشت گوش بیندازند.

مزایای یادگیری آموزش بستن چادر نیسان چیست؟

در صورتی که از روش بستن چادر نیسان آگاهی داشته باشید، می‌توانید به راحتی از آن در زمان حمل کالا استفاده کرده و از آسیب و احتمال صدمه به کالا جلوگیری خواهد شد.

آموزش بستن چادر نیسان با چه روش‌هایی انجام می‌گیرد؟

چادر نیسان از نوع ترانزیتی بوده و از استحکام بالایی برخوردار است. در این چادر حلقه‌هایی وجود دارد که از آن برای رد کردن طناب و بستن چادر استفاده می‌شود. در صورت عدم وجود این حلقه‌ها، می‌توان از میله‌های نیسان برای بستن طناب و محکم کردن چادر روی بار استفاده کرد.